خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۵۷۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۲ مرداد ۱۴۰۳ / نقشه بازار سهام سبز شد

شاخص کل بورس هشت هزار و ۹۵۹ واحد افزایش یافت / شاخص هم‌وزن ۰.۴ درصد رشد کرد / ارزش معاملات خرد به ۳،۰۰۹ میلیارد تومان رسید / حجم معاملات خرد ۵.۵ میلیارد برگه سهم شد / ۸۹ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام تزریق شد

پایان بورس امروز 2 مرداد 1403 / نقشه بازار سهام سبز شد

شاخص‌های بورسی پس از کاهش حدود دو هفته‌ای در پایان بورس امروز توانستند افزایش ارتفاع دهند. شاخص هم‌وزن نیز در این روز توانست به تراز 700 هزار واحدی نزدیک‌تر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات امروز سهام در خلاف جهت کندل معاملاتی روز گذشته بسته شد و به این ترتیب در پایان بورس امروز، شاخص کل با افزایش هشت هزار و 959 واحدی که معادل 0.41 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 177 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر، قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نیز افزایش پیدا کرده است؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز دو هزار و 748 واحد که معادل 0.4 درصد این شاخص است افزایش ارتفاع داد و به سطح 696 هزار واحد رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را 5.5 میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و 9 میلیارد تومان نشان می‌دهد. همچنین باید گفت در بورس امروز گروه محصولات کامپیوتری بیش از سایر رقبا افزایش قیمت پیدا کرده است.

پایان بورس دو مرداد

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام، برخلاف روز معاملاتی گذشته، امروز مثبت بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 89 پول حقیقی به بازار سهام تزریق شده است. موضوع دیگر اینکه تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 69 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. 

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز، سه سهم سلیم، حفارس و فولاد بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های حفارس، خاور و وبملت به‌ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار گرفت.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های سلیم، زاگرس و وهنر تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های فولاد، شپنا و گلدیرا ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند پول هوشمند از نمادهای دی، خزامیا و واتی خارج شده است.

شایان ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های لیپام، دابور و تاتمس رقم خورد. همچنین کاما در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد فجر بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.