فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۳۴۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

بازدهی بورس هفته دوم مرداد ۱۴۰۳/ هفته‌ تلخ تالار شیشه‌ای با ریزش ۱۰۷ هزار واحدی شاخص کل

بازدهی بورس هفته دوم مرداد 1403/ هفته‌ تلخ تالار شیشه‌ای با ریزش 107 هزار واحدی شاخص کل

بورس هفته دوم مردادماه به پایان رسید و برآیند آن شاخص‌های بورسی را بر مدار نزولی قرار داد. این روند، تراز پول حقیقی را در بازار سهام منفی کرد و بیش از 782 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

به گزارش تجارت نیوز،

معاملات هفته دوم مردادماه به پایان رسید و برآیند آن کندل هفتگی شاخص‌های بورسی را نزولی کرد. به طوری که شاخص کل طی چهار روز معاملاتی این هفته حدود 4.94 درصد سقوط کرد و از ارتفاع دو میلیون و 181 هزار واحد در پایان هفته گذشته به دو میلیون و 67 هزار واحد در پایان بورس امروز رسید.

این روند در شاخص هم‌وزن نیز دیده شده است؛ به طوری که شرکت‌های کوچک و متوسط بازار سهام در این هفته به طور میانگین 5.33 درصد کاهش قیمت پیدا کردند و حمایت 664 هزار واحدی را از دست دادند. در نهایت نیز تابلو بورس تهران رقم شاخص هم‌وزن را 657 هزار واحد نشان داد.

همچنین باید گفت بازار سهام طی چهار روز معاملاتی این هفته به طور میانگین روزانه 8.1 میلیارد برگه سهم حجم خورد و ارزش معادل سه هزار و 553 میلیارد تومانی را رقم زد. گفتنی‌ است حدود دو هزار و 220 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام در این هفته خارج شده است.

بورس هفته اول مرداد در یک نگاه

شاخص‌های معاملاتی بازار سهام در روز ابتدایی هفته کاهش پیدا کردند. به طوری که شاخص کل و شاخص هم‌وزن به‌ترتیب 0.66 و 0.41 درصد کاهش یافتند.

در روز دوشنبه فشار فروش افزایش یافت و دو نماگر اصلی با شدت بیشتری پایین آمدند. به طوری که شاخص کل 1.35 درصد و شاخص هم‌وزن 1.21 درصد کاهش پیدا کردند.

در روز سه‌شنبه نیز  فشار فروش‌ها اندکی کاسته شد. در روز سه‌شنبه اما نزول شاخص‌های بورسی متوقف نشد و شاخص کل 0.53 درصد و شاخص هم‌وزن 0.64 درصد افت کردند. با وجود این، در روز پایانی هفته، شاخص‌های بورسی روند نزولی را با شدتی بیش از پیش ادامه دادند و شاخص کل و شاخص هم‌وزن به ترتیب 2.46 و 3.11 درصد کاهش یافتند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.