فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۱۷۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

بازدهی بورس هفته چهارم مرداد ۱۴۰۳ / خودرو پول بورس را جارو کرد!

۱۰۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد

بازدهی بورس هفته چهارم مرداد ۱۴۰۳ / خودرو پول بورس را جارو کرد!

معاملات چهارمین هفته از مردادماه در شرایطی بسته شد که بازار، دومین هفته از دامنه یک درصدی را پشت سر می‌گذاشت. با این حال شاخص‌های بورسی در این هفته نیز کاهش ارتفاع دادند و وضعیت وخیمی را برای پرتفوی سهامداران رقم زدند. همچنین لازم به ذکر است بیش از یک همت پول طی سه روز اخیر از بورس خارج شده که به نظر می‌رسد به سمت خودرو رفته است.

به گزارش تجارت نیوز،

معاملات هفته چهارم مردادماه به پایان رسید و برآیند آن کندل هفتگی شاخص‌های بورسی را نزولی کرد. به طوری که شاخص کل طی پنج روز معاملاتی این هفته حدود 0.22 درصد افت کرد و از ارتفاع دو میلیون و دو هزار واحد در پایان هفته گذشت و به یک میلیون و 998 هزار واحد در پایان بورس این هفته رسید.

این روند در شاخص هم‌وزن نیز دیده شده است؛ به طوری که شرکت‌های کوچک و متوسط بازار سهام در این هفته به طور میانگین 0.33 درصد کاهش قیمت پیدا کردند. در نهایت نیز تابلو بورس تهران رقم شاخص هم‌وزن را 633 هزار واحد نشان داد.

همچنین باید گفت بازار سهام طی پنج روز معاملاتی این هفته به طور میانگین روزانه 3.72 میلیارد برگه سهم حجم خورد و ارزش معادل هزار و 660 میلیارد تومانی را رقم زد. گفتنی‌ است حدود هزار و 71 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام در این هفته خارج شده است.

با توجه به دوره تازه ثبت نام خودرو توسط شرکت ایران‌خودرو، به نظر می‌رسد خروج پول سنگین هفتگی که با وجود دامنه محدود یک درصدی رخ داده، هدف بازار خودرو را دنبال کرده است. به این ترتیب می‌توان گفت، خودرو در چهارمین هفته مردادماه، پول و تقاضای بورس را جارو کرد.

خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت

بررسی اخبار بازار سهام نشان می‌دهد، از روز 20 مرداد پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این روند به دلیل طرح قرعه کشی ایران خودرو برای فروش خودروهای تولیدی 1403 بوده است. حال باید دید پس از قرعه کشی آیا این پول به بورس باز خواهد گشت یا وارد بازارهای سفته بازی می‌شود؟

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.