فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۰۶۳۶

نتانیاهو: در صورت تحویل گرفتن گروگان‌ها آتش‌بس موقت برقرار می‌شود

نتانیاهو: در صورت تحویل گرفتن گروگان‌ها آتش‌بس موقت برقرار می‌شود

نخست‌وزیر اسرائیل گفت که در صورت تحویل گرفتن گروگان‌ها از حماس یک آتش‌بس موقت در غزه برخوردار خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بامداد جمعه گفت در صورت تحویل گرفتن اسرا از حماس آتش‌بس موقت در غزه برقرار خواهد شد. 

نتانیاهو گفت: «اگر ما گروگان‌ها را تحویل بگیریم آتش‌بس موقت برقرار خواهد شد و ما الان به این وضعیت نزدیکتریم تا زمان آغاز عملیات زمینی.»

چند روز پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد معتقد است گروگان‌ها در نوار غزه آزاد می‌شوند اما وارد جزئیات این موضوع نمی‌شود.

در همین راستا، یک مقام آمریکایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان مدعی شد که حماس و اسرائیل در حال نزدیک شدن به توافق آزادی اُسرا در مقابل آتش‌بس موقت هستند. 

از سوی دیگر «دیوید ایگناتیوس» ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست  روز۱۴ نوامبر/ ۲۳ آبان در مقاله‌ای به نقل از منابع کابینه اسرائیل خبر داده بود  این رژیم و حماس به توافقاتی که آزادی اغلب زنان و کودکان اسرائیلی را ممکن می‌کند، نزدیک هستند. 

4 نفر از اسرا آزاد شده‌اند

حماس، حماس تا کنون ۴ نفر از اسرا را آزاد کرده اما مذاکرات برای آزادسازی سایر اسرا تا کنون به نتیجه‌ای منجر نشده است. 

نخست‌وزیر اسرائیل در بخش دیگری از اظهاراتش به بالا بودن تلفات غیرنظامیان در غزه اعتراف کرد. او گفت: «ما سعی می‌کنیم این مأموریت (حمله به غزه) را با کمترین تعداد تلفات غیرنظامیان انجام دهیم اما متاسفانه در انجام آن موفق نبوده‌ایم.»

 

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.