فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۱۷۴۹

اسرائیل با تمدید آتش‌بس مخالفت کرد

اسرائیل با تمدید آتش‌بس مخالفت کرد

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه با اشاره به تلاش اسرائیلی‌ها برای ادامه جنگ، گفت که کمک‌هایی که وارد غزه شد، کمتر از یک درصد از نیازهای مردم را پوشش می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که اسرائیل با تمدید آتش‌بس مخالفت کرد؛ زیرا قصد دارد به جنگ علیه نوار غزه ادامه دهد.

در روز پنجاه و ششم از آغاز جنگ، رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بسی که یک هفته به طول انجامید، حملات خود را به نوار غزه از سر گرفت.

در روز گذشته نیز، هفتمین مرحله از تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل صورت گرفت که در جریان آن، اسرائیلی‌ها ۳۰ فلسطینی را آزاد کردند و هشت اسرائیلی هم آزاد شدند.

این نهاد فلسطینی تأکید کرد: کمک‌هایی که وارد غزه شد، کمتر از یک درصد از نیازهای مردم این منطقه را پوشش نمی‌دهد.

خبرگزاری شهاب ضمن نقل بیانیه این نهاد، گزارش داد: در جریان از سرگیری حملات امروز صهیونیست‌ها، بیش از ۱۱۰ نفر از جمله سه خبرنگار به شهادت رسیدند. بدین ترتیب، آمار شهدای خبرنگار از زمان آغاز تجاوز تا به امروز به 73 نفر رسیده است.

این دفتر تأکید کرد، از زمان آغاز حملات صهیونیستها، شش هزار و 500 نفر مفقود شده‌اند و تا کنون، 37 هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

این نهاد فلسطینی با اشاره به نیاز روزانه نوار غزه به ورود هزار کامیون حامل کمک‌های انسانی و یک میلیون لیتر سوخت، تل‌آویو و جامعه بین‌الملل را مسئول جنگ علیه نوار غزه دانست.

وی با اشاره به اینکه قصد اسرائیل از آغاز آتش‌بس، ادامه جنگ بود، تصریح کرد: با وجود اینکه با تلاش میانجی‌ها برای آرام کردن وضعیت، همراهی کردیم، ولی طرف اسرائیلی همه پیشنهادات ما را رد کرد.

 

 

 

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.