کد مطلب: ۹۰۰۴۶۲

وزیر امور خارجه عراق: آمریکا بابت حملات اخیر عذرخواهی کرد

وزیر امور خارجه عراق: آمریکا بابت حملات اخیر عذرخواهی کرد

فؤاد محمد حسین، وزیر امور خارجه عراق گفت که واشنگتن از دولت عراق به دلیل هشدار ندادن پیش از حملات هوایی علیه اهدافی در ۲ فوریه در خاک عراق از دولت بغداد عذرخواهی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگویی ضمن خبر دادن از عذرخواهی واشنگتن از بغداد به خاطر حملات اخیر آمریکا به خاک عراق در پی مورد حمله قرار گرفتن پایگاه آمریکایی «برج ۲۲» در اردن توسط نیروهای مقاومت، به سوالاتی درباره موضوع ارسال سلاح به اوکراین و خروج نیروهای بین‌المللی از عراق نیز پاسخ داد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که فواد حسین در حاشیه نشست انجمن دیپلماسی آنتالیا در گفت‌وگویی با این خبرگزاری، با اشاره به این موضوع گفت: واشنگتن در واقع، درباره این حملات به نیروهای امنیتی عراق هشدار نداده بود. یک مقام رسمی آمریکایی از ما به دلیل این وضعیت عذرخواهی کرده است.

در اواخر ژانویه، سه سرباز آمریکایی در حمله‌ پهپادی نیروهای مقاومت عراق علیه پایگاه آمریکایی «برج ۲۲» در اردن کشته شده و بیش از ۴۰ نفر نیز مجروح شدند. حملات نیروهای مقاومت، در پاسخ به تداوم حمایت‌های تمام‌عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انجام شد.

واشنگتن آنچه نیروهای شبه‌نظامی تحت حمایت ایران خواند را مسئول این حمله دانست و در دوم فوریه علیه اهدافی در عراق و سوریه حملاتی تلافی‌جویانه انجام داد. بغداد و دمشق، قویا، این حملات را علیه خاک خود محکوم کردند.

مقامات ایران هر گونه کنترل بر نیروهای مقاومت منطقه را تکذیب کرده و گفته‌اند آن‌ها بر اساس صلاحدید خود تصمیم می‌گیرند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.