فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۹۱۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده/ ادامه تنش‌های منطقه‌ای و تأثیر آن روی بازار

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده/ ادامه تنش‌های منطقه‌ای و تأثیر آن روی بازار

قیمت خودرو امروز، جمعه، 19 مرداد 1403، هیچ تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و با همان قیمت‌های چهارشنبه به فروش می‌رسد. اما از چهارشنبه هفته پیش، تنش‌های منطقه‌ای دوباره تشدید شد در نتیجه بسیاری از فعالان در مورد آینده بازار خودرو نگران هستند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت خودرو امروز، جمعه، 19 مرداد 1403، تغییری نسبت به روز گذشته ندارد که با توجه به تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، امری طبیعی محسوب می‌شود.

از روز چهارشنبه هفته پیش با تشدید تنش‌های منطقه‌ای و احتمال پاسخ متقابل از سوی ایران، نرخ دلار در بازار آزاد به صورت هیجانی افزایش یافت، اما پس از مدت کوتاهی، نوسانات نرخ ارز محدود و در نتیجه رکود بازار خودرو نیز عمیق‌تر شد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از ابتدای هفته، کاهشی است. کوییک S دنده‌ای با مدل 1403 یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود. این خودرو که هفته گذشته جهش 18 میلیون تومانی داشت، این هفته توانست هفت میلیون تومان ارزان شود و به محدوده 415 میلیون تومان برسد.

شاهین G با مدل 1403، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، یکی از کم‌نوسان‌ترین محصولات داخلی این روزهای بازار به شمار می‌رود که در هفته گذشته رشد قیمت 17 میلیون تومانی را ثبت کرده بود، اما این هفته هشت میلیون تومان افت قیمت داشت و به نرخ 714 میلیون تومان رسید.

پژو 207i دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های محبوب بازار محسوب می‌شود که هفته گذشته حدود پنج میلیون تومان گران‌تر شده بود، اما از ابتدای هفته جاری با افت عجیب 42 میلیون تومانی مواجه شد و به کانال 698 میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU5 یکی از محصولات پر سر و صدا و توقف تولید یافته ایران خودرو است که در هفته گذشته 18 میلیون تومان گران شد. این سدان محبوب در هفته اخیر توانست هشت میلیون تومان کاهش قیمت داشته باشد و به 863 میلیون تومان برسد.

قیمت خودروهای خارجی

قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی بازار نیز با تبعیت از داخلی‌های بازار، نزولی است.

جک J4 آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که در هفته پیش 38 میلیون تومان گران‌تر شده بود، این هفته نیز رشد عجیب 94 میلیون تومانی را تجربه کرد و به کانال 887 میلیون تومان رسید.

ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X22 به شمار می‌رود که هفته گذشته 27 میلیون تومان افزایش قیمت داشت اما این هفته تغییری نداشته است و با همان نرخ 953 میلیون تومان معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم پنج‌نفره یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور است که در هفته گذشته 20 میلیون تومان رشد قیمت داشت؛ این خودرو در هفته جاری، افت سنگین 65 میلیون تومانی را تجربه کرد و به کانال یک میلیارد و 855 میلیون تومان رسید.

اکستریم VX لوکس‌ترین کراس‌اوور چینی بازار به شمار می‌رود که از هفته اخیر، قیمت آن در بازار مشخص شد. این خودرو که در هفته پیش 80 میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته آن را جبران کرد و با افزایش قیمت 60  میلیون تومانی، روی کانال چهار میلیارد و 500 میلیون تومان قرار گرفت.

پیش بینی قیمت خودرو برای هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: بازار خودرو همچنان در رکود به سر می‌برد و نکته عجیب اینکه رکود بازار، روز به روز شدیدتر هم می‌شود. اتفاقات سیاسی که در هفته گذشته رخ داد و حتی نوسانات ارزی متأثر از این موضوع، نتوانست بازار خودرو را به حرکت درآورد.

وی ادامه داد: مردم همچنان منتظر تشکیل کابینه جدید دولت هستند تا ببینند برنامه دولت چهاردهم چیست و آینده واردات خودرو، خصوصاً خودروهای کارکرده چگونه خواهد بود؟ در آگهی‌های فضای مجازی نیز به چشم می‌خورد که بسیاری از خودروها با قیمت نزدیک به نرخ شرکتی به فروش می‌رسند.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.