خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۱۹۳۴

صادرات صنعت اسباب بازی ۵۰ میلیون دلاری می‌شود

صادرات صنعت اسباب بازی 50 میلیون دلاری می‌شود

سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران گفت: صادرات اسباب بازی سال ١٣٩٩ زیر ٣٠ میلیون دلار بود که در سال ١۴٠١ به ٣٨ میلیون دلار رسید و هدف‌گذاری امسال ۵٠ میلیون دلار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدرضا زارع در رویداد توسعه و تبادل فناوری در عرصه صنعت اسباب بازی اظهار داشت: اخیرا با معاونت علمی و دانش‌بنیان ریاست جمهوری تفاهمنامه‌ای در حوزه صنعت اسباب بازی امضا کردیم.

وی افزود: همچنین صنعت راهبردی که چندین سال مغفول مانده بود تدوین شد تا شاهد برگزاری رویدادهای هم افزا با شرکت‌های دانش بنیان و تبدیل ایده به محصول با مشارکت سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باشیم.

سرپرست مرکزی ملی صنایع خلاق و فرش ایران ادامه داد: همچنین برنامه پنج ساله صنعت اسباب بازی را با بهره برداری از نقطه نظرات بخش دولتی و خصوصی تدوین کردیم که چهار هدف کلان از جمله فرهنگ‌سازی حمایت از تولید جلوگیری از قاچاق و واردات و توسعه صادرات دارد.

وی با اشاره به اینکه فقط تجهیزات اولیه صنعت اسباب بازی وارد کشور می‌شود، گفت: در سال ١۴٠٠ بالغ بر ۱۷.۴ میلیون دلار سهم واردات بود که در سال ١۴٠١ به ١۵.٣ میلیون دلار رسید.

زارع عنوان کرد: در سال ١٣٩٩ معادل ٣٧۶ میلیون دلار قاچاق اسباب بازی که از این رقم ١۵٢ میلیون دلار قاچاق اسباب بازی الکترونیکی بود ضمن اینکه ٢۴ نهاد در صنعت اسباب بازی وظیفه دارند که جلوی قاچاق و سایر موارد را بگیرند.

رویداد توسعه و تبادل فناوری در عرصه صنعت اسباب بازی با هدف رفع نیازهای فناورانه تولیدکنندگان اسباب بازی و ارائه توانمندی‌های شرکت‌های خلاق و دانش بنیان در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

در حاشیه این رویداد، ۴٠ شرکت در صنعت اسباب بازی، تولیدات خود را عرضه و به مرحله نمایش گذاشتند.

 

 

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.