خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۲۴۹۸

یک فوق تخصص قلب و عروق:

هوش مصنوعی در آینده خطر سکته قلبی را پیش‌بینی می‌کند

هوش مصنوعی در آینده خطر سکته قلبی را پیش‌بینی می‌کند

یک فوق تخصص بیماری های قلبی و عروقی درباره چشم انداز آینده هوش مصنوعی در عرصه پزشکی می گوید: امروز هوش مصنوعی در پزشکی کار می‌شود در زمینه کاردیولوژی هم قطعا به همین صورت می‌تواند کمک کننده باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز،  مریم طاهرخانی درباره تاثیر هوش مصنوعی در طب و به ویژه در تخصص قلب و عروق، گفت: قطعا تاثیر گذار است امروز هوش مصنوعی در پزشکی کار می شود در زمینه کاردیولوژی هم قطعا به همین صورت می تواند کمک کننده باشد و اگر الگوریتم های دقیقتری طراحی شود می تواند خطر سکته قلبی را پیش بینی کند. حتی می توان در مدالیتی های تشخیصی و درمانی از هوش مصنوعی استفاده کرد.

وی گفت: در ایران به مفهوم هوش مصنوعی ورود نکرده و اگر وجود دارد در مراحل ابتدایی است. این تکنولوژی به این مفهوم که با ای آی طراحی شده هنوز وجود ندارد ولی روی آن کار می شود.

این  فوق تخصص بیماری های قلبی و عروقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان انجام عمل‌های جراحی توسط ربات‌ها را در آینده نزدیک پیش بینی کرد؟ اظهار داشت: هر چیزی ممکن است. اگر خوب طراحی شود قطعا می توان در مورد کیس های ساده و آسان و در مراحل اولیه بتوان از ربات ها استفاده کرد. در مورد پزشکی به ویژه در جراحی عمومی با طراحی دقیق می توان این پیش بینی را از امروز مطرح کرد.

طاهرخانی با اشاره به اینکه چه بیماری‌هایی را می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی پیش بینی و پیشگیری کرد، تصریح کرد: ما هر چند سال یکبار سیستم های ترجکتیو و کاردیووسکوسار قلبی و عروقی را بررسی و ارزیابی می کنیم همه این ها یک سری گپ ها را دارند و یک سری از المان ها را نمی توانند در خود جای بدهند اگر دیتا ها با سیستم های هوش مصنوعی در این ابزار ها وارد شوند و طراحی به صورتی باشد که همه موارد را وارد سیستم کند و آنالیز داشته باشد با توجه به شواهد می تواند در پیشگری از بیماری های قلبی موثر باشد از جمله در پیشگیری از سکته ها موثر باشد.

وی همچنین با اشاره به تاثیر هوش مصنوعی در قرارگرفتن مرگ‌های ناشی از بیماری های قلبی در آینده گفت: قطعا این امر تاثیرگذار است. بسیاری از مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی پیش بینی خواهد شد و ممکن است مرگ های ناشی از این بیماری بسیار کمتر از گذشته شود.

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.