خبر مهم:

کد مطلب: ۸۶۹۵۴۷

۳۰ انفجار همزمان تروریستی در تهران خنثی شد

۳۰ انفجار همزمان تروریستی در تهران خنثی شد

وزارت اطلاعات اعلام کرد که ۳۰ انفجار تروریستی که قرار بود به صورت همزمان انجام شود خنثی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، متن اطلاعیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است:

با عرض تسلیت شهادت جانسوز حضرت امام حسن عسکری (ع) و با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی حماسه‌ی عظیم دفاع مقدس و درودی از سویدای جان بر حماسه‌سازان غیور و شهیدان خدایی و جانبازان نستوه، و بر مقتدای آن تاریخ‌سازان، حضرت امام خمینی (ره)، به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند که دانش‌آموختگان مکتب دفاع مقدس و سربازان جبهه‌ی گمنامی، با عنایات حضرت ولیعصرعجل الله تعالی فرجه الشریف، توطئه‌ی سَبُعانه‌ی انجام ۳۰ انفجار تروریستیِ همزمان در مراکز پرجمعیت تهران را کشف، خنثی سازی و تمامی عوامل آن را دستگیر کردند.

انفجار‌های مورد بحث با هدف شکستن اقتدار امنیتی و ارائه‌ی تصویری بی‌ثبات از کشور، ایجاد یأس و هراس در جامعه و تحریک به بلوا و اعتراض، دقیقاً برای مقطع سالگرد اغتشاشات سال گذشته برنامه‌ریزی شده بودند.

جان برکفان بی نام و نشان ایران اسلامی در روز‌های اخیر طی سلسله عملیات‌هایی همزمان در استان‌های تهران، البرز و آذربایجان غربی، چندین پایگاه و خانه‌ی تیمی تروریست‌ها را مورد حمله قرار داده و ۲۸ نفر از اعضای شبکه‌ی تروریستی مذکور را بازداشت کردند. این عناصر، وابسته به گروهک جنایت پیشه‌ی داعش بوده و تعدادی از آن‌ها سابقه‌ی همراهی با تکفیری‌ها در سوریه یا حضور در افغانستان، پاکستان و اقلیم کردستانِ عراق را دارا می‌باشند.

به رغم داعشی بودن عوامل دستگیر شده، مدل طراحی این عملیات و الگوی رفتاری این تروریست‌ها، به مراتب فنی‌تر و پیچیده‌تر از الگوی معمول جریان‌های تکفیری بوده و انطباق معناداری با شیوه‌ها و سازوکار‌های شناخته شده‌ی رژیم اشغالگر صهیونیستی را دارا هستند. اِعمال تخصصی‌ترین شیوه‌های تشکیلاتیِ منقطع و سلولی، استفاده از روش‌هایی برای فریب و مشغول‌سازی افسران اطلاعاتی خودی، تمرکز ارتباطات بر شبکه‌های اجتماعی بیگانه به ویژه واتساپ، استفاده از عناصر واسط و چندگانه در ارتباطات، بکارگیری جاعلان کاملاً حرفه‌ای برای تأمین مدارک مورد نیاز و ده‌ها مؤلفه‌ی دیگر از این قبیل، جملگی نشان از وجود منشأی فراتر از گروهک داعش در پشت صحنه‌ی عوامل بازداشت شده دارند.

بخشی از ابزار و آلات جرم که در عملیات‌های اخیر کشف شده عبارتند از: مقادیر معتنابهی مواد انفجاری و بمب‌های آماده و حجم فراوانی مواد پیش‌ساز بمب، یک بسته ۱۰۰ عددی چاشنی انفجاری و ابزار گوناگون الکترونیکی برای بمب‌های زمانی (تایمری)، ۱۷ قبضه سلاح کمری آمریکایی همراه با گلوله‌های مربوطه، دستگاه‌های متعدد ارتباطی هوشمند و ماهواره‌ای، البسه نظامی و جلیقه‌ی انتحاری، مودم‌های مورد استفاده در اقلیم کردستان عراق و مبالغی ارز‌های خارجی.

شایان ذکر است که در هنگام عملیات علیه یکی از خانه‌های تیمی، از آنجا که تروریست‌ها قصد اجرای عملیات انتحاری داشتند که می‌توانست منجر به صدمه به ساکنین منازل همجوار شود، لذا با فداکاری و سرعت عملِ دلاور مردان گمنام، از اجرای عملیات انتحاری آن‌ها پیشگیری شد؛ اما این اقدام، متأسفانه منجر به مجروحیت دو تن از سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف گردید.

در پایان با تشکر صمیمانه از همکاری‌های متعهدانه و بی‌شائبه‌ی مردمی در شناسایی و مهار تروریست‌ها، از ملت شریف ایران اسلامی استدعا دارد ضمن دعا برای سلامتی دو برادر مجاهد آسیب دیده، همچون گذشته هر گونه حرکت مشکوک را به ستاد خبری این وزارتخانه به شماره ۱۱۳ گزارش فرمایند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.