کد مطلب: ۸۹۰۹۴۹

وقوع زلزله ۴.۷ ریشتری در زاهدان/ ۷۱ نفر مصدوم شدند

وقوع زلزله 4.7 ریشتری در زاهدان/ 71 نفر مصدوم شدند

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بنا بر اعلام مرکز زلزله‌نگاری، زلزله‌‌ای به بزرگی 4.7 ریشتر زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان را در ساعت 00:44:37 بامداد امروز لرزاند.

این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین در 18 کیلومتری زاهدان، 68 کیلومتری میرجاوه و 89 کیلومتری سرجنگل، سیستان و بلوچستان رخ داده است.

وقوع این زلزله که در تمام نقاط زاهدان حس شد باعث شد بسیاری از مردم در خیابان‌ها حضور یابند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در این رابطه با اشاره به وقوع زمین لرزه 4.7 در زاهدان، گفت: تیم‌های عملیاتی برای اطمینان بیشتر در آماده‌باش هستند.

مجید محبی بیان اینکه زمین لرزه‌ای بامداد امروز حوالی شهر زاهدان را لرزاند، اظهار داشت: شدت این زمین لرزه 4.7 ریشتر برآورد شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون تلفات یا مصدومیتی از این زمین لرزه گزارش نشده است، افزود: تیم‌های ارزیاب برای بررسی خسارت‌های احتمالی در منطقه حضور دارند و در صورت بروز خسارات احتمالی در اولین فرصت از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع‌رسانی می‌شود.

آماده‌باش تیم‌های امداد و نجات 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: تمامی تیم‌های عملیاتی امداد و نجات و ستاد مدیریت بحران فرمانداری زاهدان برای اطمینان بیشتر در آمادگی کامل هستند.

روابط عمومی هلال احمر سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در پی زلزله در زاهدان تاکنون گزارشی مبنی بر ایجاد خسارت داده نشده است.

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان نیز اعلام کرد: زلزله امشب زاهدان تاکنون آوار و مصدومی نداشت.

علی عبدالرزاق نژاد رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز اظهار داشت: تاکنون خوشبختانه هیچ‌گونه موردی از مصدومیت گزارش نشده است.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع زلزله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و تیم‌های ارزیاب به سطح شهرستان اعزام شدند.

خسارات وارده به منازل زاهدان مربوط به بافت فرسوده و در حد ترک دیوار بوده است

مجید محبی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی وقوع زلزله بامداد امروز تا این لحظه یعنی ساعت 10:40 صبح امروز گزارشی از خسارت جانی و مالی نداشته‌ایم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مربوط به وقوع ترک در دیوار برخی منازل زاهدان است، اما هیچ گونه خسارت عمده مثل تخریب منازل یا قسمتی از آنها یا ریختن دیوار نداشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مردم مطابق قانون فرصت دارند چنانچه منازل آنها دچار خسارت عمده شده یا مدعی خسارت هستند به فرمانداری یا دستگاه‌های مرتبط مثل بنیاد مسکن مراجعه کنند و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند به این دو نهاد مراجعه کنند و درخواست‌های خود را ارائه دهند تا پس از بررسی چنانچه خسارتی مشمول آنها شود، حتماً به آنها کمک خواهد شد.

محبی گفت: عمده موارد وقوع ترک در دیوار منازل مربوط به بافت فرسوده و منازل قدیمی و کلنگی بوده و ما کوچکترین گزارشی از مناطق نوساز و منازل ایمن نداشته‌ایم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: وقوع این زمین لرزه به نوعی مانوری بود برای اینکه مردم به اقدامات هنگام وقوع زلزله توجه داشته باشند و ضمن رعایت موارد ایمنی در منازل، نقاط امن محل سکونت خود را شناسایی کنند و ما 8 آذرماه مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس را داریم و فرصت خوبی شده تا از این تجربه هم استفاده کنیم.

مجموع مصدومین زمین لرزه زاهدان 71 است

محبی بیان کرد: در مجموع 71 مصدوم سرپایی به وسیله نیروهای اورژانس یا با خودروی شخصی به مراکز درمانی شهر زاهدان مراجعه کردند که اکثر این این مجروحین بر اثر افتادن از تخت یا هنگام پایین آمدن از پله‌ها دچار مصدومیت سطحی شده بودند.

وی اضافه کرد: فعالیت تیم‌های ارزیاب برای بررسی خسارات احتمالی بلافاصله پس از حادثه آغاز شده و نتیجه آن در اولین فرصت از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.