کد مطلب: ۸۹۶۲۹۳

تهرانی‌ها از تردد در گردنه‌های برف‌گیر تهران خودداری کنند

تهرانی‌ها از تردد در گردنه‌های برف‌گیر تهران خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به تردد غیرضروری در گردنه‌های برف گیر هشدار داد و گفت: تاکید موکد مدیریت بحران عدم توقف در مسیل‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حامد یزدی مهر روز چهارشنبه از صدور هشدار زرد ضمن تداوم اعتبار هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به این هشدار از صبح پنجشنبه پنجم تا روز یکشنبه هشتم بهمن شاهد بارش باران در نیمه شمالی، بارش برف و وزش باد شدید موقت در نواحی سردسیر و مرتفع و کولاک برف و مه در نواحی کوهستانی استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هشدار زرد به منظور آگاهی و انجام اقدامات لازم به منظور پیشگیری از مخاطرات صادر می‌شود، افزود: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته از همه شهروندان که قصد سفر و تردد از نواحی کوهستانی و برف گیر را دارند می‌خواهیم در صورت عدم ضرورت سفر را به زمان دیگری موکول کنند و در صورت لزوم به تردد حتما مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص صعود به ارتفاعات در زمان‌های پرمخاطره که هشدار صادر می‌شود، گفت: از همه کوهنوردان می‌خواهیم در این مواقع از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات استان بطور جدی خودداری کنند چرا که در زمان وقوع بارش برف، کولاک و مه امکان امداد و نجات به سختی میسر می‌شود و احتمال آسیب دیدن آنها زیاد است.

وی اضافه کرد: تاکید مؤکد مدیریت بحران عدم توقف مردم و احتیاط آنها در تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌هاست چرا که در زمان بارش باران، احتمال وقوع سیل و آسیب جانی وجود دارد.

یزدی مهر ادامه داد: از همه مسوولان شهری می‌خواهیم تدابیر لازم برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها صورت داده و کانال‌های آب و مسیل‌های رودخانه‌ها پاکسازی کرده و شهروندان نیز برای جلوگیری از هر اتفاق ناخوشایند نکات ایمنی را رعایت کنند.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.