خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۷۰۳۰

جشنواره فجر با نمایش ۴ فیلم آغاز شد

جشنواره فجر با نمایش 4 فیلم آغاز شد

نمایش فیلم‌ های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر از امروز (پنج شنبه) در سینما‌های ایران آغاز می‌ شود. امروز چهار فیلم برای اصحاب رسانه و هنرمندان به نمایش می‌آید.

به گزارش تجارت‌نیوز، "دروغ‌های زیبا "به کارگردانی «مرتضی آتش زمزم»، "شکار حلزون" به کارگردانی «محسن جسور»، "دو روز دیرتر" از «اصغر نعیمی» و "ظاهر" به کارگردانی «حسین عامری» چهار فیلمی هستند که در روز نخست در خانه جشنواره در برج میلاد تهران برای اصحاب رسانه و هنرمندان به نمایش درمی آیند.

افتتاح  چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم سینمایی "دروغ‌های زیبا" همراه خواهد بود که یک ملودرام اجتماعی است.

این اثر سینمایی که کارگردانی و تهیه کنندگی آن برعهده «مرتضی آتش زمزم» است، پروژه‌ای مشترک بین ایران و بنگلادش است که با حضور ستاره‌های سینمای بنگلادش جلوی دوربین رفته است. 

دومین فیلمی که قرار است در روز اول جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شود؛ "شکار حلزون"  به کارگردانی «محسن جسور» و تهیه کنندگی «مصطفی سلطانی» است.

این فیلم در بخش نگاه نو به نمایش گذاشته می‌شود و می‌توان آن را اولین فیلم از فیلم اولی‌های چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر دانست که در کاخ جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

"شکار حلزون" نیز یک اثر اجتماعی است که نگاهی متفاوت به زنان سرپرست خانوار دارد و روایت‌گر قصه مینو، زن جوان سرپرست خانواده‌ای است که برای تأمین معاش در یک شرکت خدماتی و نظافتی مشغول به کار است.

او با پیشنهاد شغل پرستاری از پدر یک جوان مواجه می‌شود که شرط پذیرفتن این شغل با حقوق مناسب، جاری شدن صیغه محرمیت میان آنهاست.

فیلم سینمایی "دو روز دیرتر" اثر کمدی-اجتماعی به کارگردانی «اصغر نعیمی» سومین فیلم در اولین روز از جشنواره فیلم فجر است.

"ظاهر" به کارگردانی «حسین عامری» به عنوان فیلم چهارم در روز اول روی پرده می‌رود. 

این اثر سینمایی نیز از جمله فیلم‌های بخش "نگاه نو" به شمار می‌رود که در حوزه سینمای کودک و نوجوان تولید شده و تهیه کنندگی آن برعهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است.

در خلاصه داستان فیلم "ظاهر" آمده است، ظاهر 18 سال دارد و در شمال ایران سرباز است؛ او با اکبر و زیبا پیرمرد و پیرزنی که در کلبه‌ای نزدیک پادگان زندگی می‌کنند، آشنا می‌شود و در ادامه اتفاق‌هایی برایش رقم می‌خورد.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی، چون روح اله زمانی، یداله شادمانی و حامد محمودی بازی کرده اند.

چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اول تا 11 فوریه در تهران برگزار می شود.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.