کد مطلب: ۸۹۷۳۵۹

مدیر‌کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی خبر داد:

هشدار وقوع بهمن در ‌اغلب نقاط کشور‌

هشدار وقوع بهمن در ‌اغلب نقاط کشور‌

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از ظهر 16 بهمن تا پایان هفته، دما در اغلب نقاط کشور افزایش می‌یابد‌، در این راستا احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس و جاده‌های این مناطق، همچنین احتمال ریزش سنگ وجود دارد‌.

به گزارش تجارت‌نیوز، ‌صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده ۱۶ بهمن در برخی نقاط غرب و شمال غرب کشور بارش خواهیم داشت‌ که شامل برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همچنین غرب زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال ایلام و ارتفاعات البرز مرکزی است‌.

وی گفت: روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن علاوه بر نقاطی که ذکر شد در ارتفاعات شمال خوزستان، غرب سواحل خزر، شمال چهارمحال و بختیاری، غرب مازندران و شرق گیلان‌ همچنین برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز بارش برف و باران داریم‌.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در دو روز آینده بیشینه بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال غرب کرمانشاه است که به صورت برف خواهد بود؛ در این دو روز‌ در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز از شمال غرب تا شمال شرق و ‌آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل‌، زنجان، کردستان، همدان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، سمنان‌ و خراسان رضوی در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌‌بینی می‌شود‌.

ضیائیان اظهار داشت: روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته جاری جوی آرام در کشور برقرار است، از ظهر فردا تا پایان هفته دما در اغلب نقاط کشور افزایش می‌یابد‌ و فقط در نوار جنوبی کشور و شهرهای ساحلی جنوب افزایش دما نداریم‌، در این راستا احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس و جاده‌های این مناطق همچنین احتمال ریزش سنگ وجود دارد‌.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و فردا شب نیمه ابری در برخی ساعات بارش‌‌ پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۸ و ۲ درجه خواهد بود.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد‌ با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.