خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۸۹۹۱

بلیت قطارهای ۵ ستاره گران شد

بلیت قطارهای 5 ستاره گران شد

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: براساس درخواست انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی افزایش قیمت 54 درصدی بلیت قطارهای 5 ستاره، تصویب شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، کیوان کاشفی امشب در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج بررسی دو دستورجلسه امشب شورا و نتایج آن، اظهار داشت: در دستورجلسه اول که در خصوص بررسی قیمت گذاری بلیت قطارهای مسافری 5 ستاره به پیشنهاد انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته بود، مقرر شد قیمت بلیت قطار 5 ستاره در سال آینده اضافه شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در سال های قبل تفاهمی صورت گرفته بود مبنی بر اینکه بلیت‌های قطارهای 5 ستاره از قیمت‌گذاری معاف باشند اما بعدا سازمان حمایت و شرکت راه‌آهن این توافق را نقض کرده و این موضوع را مشمول قیمت‌گذاری کرده بودند.

وی افزود: بنابراین از آنجا که بخش خصوصی در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده بود و به دلیل اینکه انگیزه خود را در سرمایه گذاری بخش ریلی از دست ندهد در جلسه امروز براساس پیشنهاد  انجمن مصوب شد تا درخواست افزایش قیمت بلیت قطارهای 5 ستاره به ترتیب 25 درصد در سال 1401 و 29 درصد در سال 1402 اعمال شود اما این افزایش قیمت موکول به سال آینده شد لذا در مجموع  مقرر شد مبلغ 54 درصد به قیمت پایه بلیت های قطارهای 5 ستاره اضافه شود.

وی بیان داشت: در خصوص دستور جلسه دوم که بحث واردات داروهای دامپزشکی بود، اختلافی بین سازمان دامپزشکی و انجمن واردکنندگان وجود داشت. بر روی هزینه هایی که سازمان دامپزشکی بر اساس مصوبه ای به صورت دلاری دریافت می کرد و واردکنندگان را دچار خسارت کرده بود که نهایتا با توجه به اینکه در قوانین دامپزشکی وجود داشت و نمی شود در این جلسه تغییر در قوانین ایجاد کرد. فعلا تصمیم گرفته شد که این موضوع به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع شود تا این دریافتی تبدیل به ریالی شود و بخش عوارض هم حذف شود اما این موضوع مستلزم کمیسیون اقتصادی دولت و تعریف ردیف تعرفه است که نیاز به کار کارشناسی بیشتر داشت.

دستورجلسه امشب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بررسی قیمت‌گذاری بلیت قطارهای مسافری 5 ستاره و همچنین بررسی مشکلات واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک در خصوص دریافت تعرفه صدور مجوزهای ورود و ثبت و عوارض 16.5 درصد فوب کالای دامپزشکی از ابتدای سال جاری با ارز ای تی اس بود که پیشنهاد در این خصوص این بود که تا زمان احیای نظام قیمت‌گذاری آزاد، وزارت راه و شهرسازی در مصوبه ستاد تنظیم بازار در سال 1401 و 1402 در ارتباط با افزایش قیمت بلیت به ترتیب 25 و 29 درصد را برای قطارهای 5 ستاره نیز مانند سایر قطارها حداکثر تا پایان سال جاری اجرا و ابلاغ کند.

همچنین تعرفه ثبت اقلام دارویی (داروهای دامپزشکی، واکسن ها، افزودنی ها و ... ) از دلاری به ریالی تغییر یابد. 

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.