فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۰۵۳۹

جهش ۲۴۳ درصدی درآمد عملیاتی بانک ایران زمین در نیمه نخست سال ۱۴۰۲

جهش 243 درصدی درآمد عملیاتی بانک ایران زمین در نیمه نخست سال 1402

بانک ایران زمین در سال 1402 در مسیر بهبود شاخص‌های عملکردی خود قرار گرفته و موفق شده که درآمدهای خود را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

با پایان شهریورماه سال 1402 بانک ایران زمین گزارش عملکرد خود در نیمه نخست سال جاری را در سامانه کدال بارگزاری کرد. بررسی صورت‌های مالی بانک ایران زمین در بسیاری از جهات از حرکت رو به جلوی این بانک در بهبود شاخص‌های با اهمیت خود حکایت دارد.

مهم‌ترین موارد در گزارش‌های عملکردی بانک ایران زمین در 6 ماهه اول سال جاری بهبود قابل توجه درآمدها و به ویژه درآمدهای ناشی از عملیات بانکی این بانک و همچنین کاهش امیدوارکننده زیان خالص بانک هستند.

بهبود قابل توجه درآمدهای عملیاتی بانک ایران زمین

صورت‌های مالی 6 ماهه نخست بانک ایران زمین در سال 1402 نشان می‌دهند که این بانک بیش از سه هزار و 466 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی کسب کرده است. به این ترتیب درامدهای عملیاتی بانک ایران زمین از محل عملیات بانکداری این بانک، جهش قابل توجه 243 درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

به علاوه این موضوع سبب شده که خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌های بانک، 27 درصد نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته بهبود یابد.

از سویی دیگر نیز درآمد حاصل از اخذ کارمزدهای گوناگون در بانک ایران زمین رشدی 26 درصدی را رقم زده و به حدود 169 میلیارد تومان رسیده است. در نتیجه خالص درآمد و هزینه‌های کارمزد این بانک، از 124 میلیارد تومان عبور کرده و شاهد رشدی 37 درصدی در نیمه نخست سال جاری بوده است.

امیدواری سهامداران بانک ایران زمین به آینده

در بخش سایر درآمدها و هزینه‌ها نیز بانک ایران زمین موفق شده که درآمد قابل توجه هزار و 250 میلیارد تومانی شناسایی کند. این در حالیست که در بهار و تابستان سال گذشته، بانک ایران زمین درآمدی را از این محل به دست نیاورده بود.

در نتیجه افزایش قابل توجه درآمدهای عملیاتی و غیرعملیاتی بانک ایران زمین و حرکت این بانک در مسیر بهبود شاخص‌های مهم بانکی، زیان خالص بانک نیز بیش از 12 درصد کاهش یافته و این موضوع، سهامداران بانک ایران زمین را به آینده خوش‌بین کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.