فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۲۴۳۴

بهترین آزمون آزمایشی

بهترین آزمون آزمایشی

آزمون آزمایشی یکی از راه‌های سنجش سطح درسی است که بسیاری از دانش‌آموزان تا قبل از برگزاری کنکور برای آشنایی بیشتر با شرایط و بررسی عملکرد خود این روش را انتخاب می‌کنند.

 

برای اغلب افراد انتخاب یکی از آزمون‌هایی که بالاترین کیفیت را داشته باشد و اثربخشی بیشتری را برای موفقیت داوطلب به‌وجود آورد اهمیت زیادی دارد اما برای این منظور باید چندین ویژگی مختلف را بررسی کرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

دلایلی که نشان‌دهنده اهمیت شرکت در آزمون آزمایشی است

هر فردی برای اینکه احتمال موفقیت خود را در کنکور بالاتر ببرد نیازمند برنامه‌ریزی و بالابردن سطح دانش درسی خود بوده که می‌توان گفت یکی از راه‌های موثر دراین‌خصوص شرکت در آزمون‌های آزمایشی است.

آزمون آزمایشی از جهات مختلفی می‌تواند برای دانش‌آموزان مهم باشد و به آن‌ها کمک کند تا سطح درسی خود را بسنجند تا متوجه شوند که چقدر برای شرکت در کنکور اصلی آمادگی دارند.

ازطرف‌دیگر شرکت در این آزمون‌ها می‌تواند نقاط ضعف و قوت دانش‌آموز را در هر کدام از مباحث درسی نشان دهد تا فرد با آگاهی از این مسئله بتواند کاستی‌های خود را تا قبل از کنکور برطرف کند.

شرکت در کنکور با استرس و اضطراب زیادی همراه است که می‌توان گفت برای بسیاری از افراد چنین مسئله‌ای می‌تواند روی تمرکز و سطح پاسخگویی به سوالات تاثیر منفی داشته باشد.

با توجه به این مورد، افراد با شرکت در آزمون‌های آزمایشی با چنین فضایی بیشتر آشنا می‌شوند و علاوه‌بر بالابردن تسلط بر مباحث درسی می‌توانند به کنترل استرس و اضطراب خود بیشتر کمک کنند.

ویژگی‌های آزمون آزمایشی خوب کدام است؟

شاید به‌نظر برسد که آزمون‌های آزمایشی در ظاهر کاملا مشابه یکدیگر هستند اما ویژگی‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد تمایز میان یک کنکور آزمایشی خوب با بد شود که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند.

ارائه سوالات استاندارد در آزمون‌های آزمایشی

یکی از مهم‌ترین مواردی که به شما نشان می‌دهد که یک آزمون تا چه حد می‌تواند به پیشرفت شما کمک کند سطح سوالاتی بوده که مطرح می‌شود و میزان مطابقت آن‌ها با کنکور سراسری است.

در ضمن باید به این مسئله نیز توجه کرد که تنوع سوالات مطرح‌شده در این آزمون‌ها نیز بسیار اهمیت دارد به همین دلیل لازم است که سوالات با طبقه‌بندی سخت، متوسط و آسان در اختیار داوطلب قرار بگیرد.

ازطرف‌دیگر باید ترکیبی از مباحث گوناگون درسی در این آزمون‌ها به‌کار گرفته شود تا دانش‌آموزان از این طریق بتوانند به‌خوبی با تمام جنبه‌های مورد نیاز آشنایی داشته باشند.

22

میزان جامعه آماری آزمون‌های آزمایشی

در زمان انتخاب بهترین آزمون آزمایشی باید به میزان جامعه آماری که در آن شرکت می‌کنند نیز توجه داشته باشید چراکه رتبه و تراز دقیق‌تری را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

با توجه به این مسئله اگر شما آزمونی را انتخاب کنید که تعداد مناسبی از داوطلبان را در بر بگیرد امکان مقایسه دقیق‌تر بین شما با شرکت‌کنندگان اصلی کنکور سراسری وجود دارد و برای تخمین رتبه نیز دید بهتری به فرد می‌دهد.

البته نباید انتظار داشته باشید که جامعه آماری شرکت‌کنندگان در این آزمون‌ها با کنکور مطابقت کامل داشته باشد در واقع باید بین موسسات مختلف بررسی خوبی در این رابطه انجام دهید تا قوی‌ترین و بهترین مورد را انتخاب کنید. از طرفی بعضی موسسات با بورسیه کردن، جامعه آماری نامتوازنی ایجاد می کنند این نیز جز آفت های آزمون های آزمایشی محسوب می‌ شود.

برنامه ارائه‌شده برای آزمون آزمایشی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود داوطلبان آزمون‌های آزمایشی را انتخاب کنند دستیابی به یک برنامه‌ریزی مناسب است بر همین اساس باید بودجه‌بندی خوبی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

ازاین‌رو زمانی که می‌خواهید یک کنکور آزمایشی را براساس برنامه ارائه‌شده مورد بررسی قرار دهید لازم است تا به ویژگی‌های زیر دقت کافی داشته باشید:

  • برنامه باید براساس جزئیات درسی تدوین شود.
  • میزان بودجه‌بندی برای هر مبحث متناسب با فاصله میان آزمون‌ها باشد.
  • حجم مناسبی از دروس در هر آزمون ارائه شود.
  • تمامی دروس مربوط به کنکور به‌طور کامل پوشش داده شود.

کارنامه‌ای که برای آزمون‌های آزمایشی ارائه می‌شود

بعد از هر آزمون یک کارنامه در اختیار افراد قرار می‌گیرد که بخش‌های مختلفی دارد و به‌عنوان یک گزارش از وضعیت تحصیلی داوطلب محسوب می‌شود تا خود را بر این اساس ارزیابی کند.

زمانی که می‌خواهید یکی از آزمون‌های آزمایشی را انتخاب کنید توجه به کیفیت کارنامه و ارائه جزئیات در رابطه با تراز و رتبه نیز اهمیت زیادی دارد و باید در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار داوطلب قرار بگیرد.

درضمن به این مورد نیز توجه داشته باشید که بعد از هر آزمون باید پاسخ‌های تشریحی ارائه شود تا شما بتوانید از‌این‌طریق نحوه پاسخگویی خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

هزینه آزمون‌های آزمایشی

هرچند کیفیت آزمون‌ها مهم‌ترین دلیل برای انتخاب است اما به‌طور کلی نباید بحث هزینه را نیز نادیده گرفت چراکه برای بسیاری از افراد این مورد می‌تواند نقش مهمی را در انتخاب یکی از موسسات ایفا کند.

با این حساب نمی‌توان گفت که هرچه آزمون‌های آزمایشی هزینه بیشتری داشته باشند یعنی کیفیت بالاتری دارند و شما باید یکی از موسساتی را انتخاب کنید که قیمت منصفانه‌ای را ارائه دهند.

با توجه به این مسئله زمانی که می‌خواهید هزینه آزمون‌های آزمایشی را با هم مقایسه کنید باید این کار را متناسب با سطح کیفی آن‌ها مورد بررسی قرار دهید.

23

آزمون آزمایشی گزینه دو، انتخابی مناسب برای داوطلبان کنکور

یکی از موسسات خوبی که در زمینه ارائه آزمون‌های آزمایشی فعالیت می‌کند، گزینه دو است که در طول سال تحصیلی 24 مرحله آزمون را همراه با خدمات و محصولات متنوع در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

با توجه به آمارهای به‌دست‌آمده در 5 سال گذشته سطح سوالات آزمون‌های آزمایشی در گزینه دو تا حدود 80درصد با سوالات کنکور مطابقت دارد و البته مطابق با یک برنامه‌ریزی دقیق داوطلبان حداقل 8 بار تمامی دروس دهم تا دوازدهم را مرور می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوبی که می‌توان برای آزمون‌های آزمایشی گزینه دو در نظر گرفت این است که به‌طور معمول جامعه آماری خوبی را شامل می‌شود و جزء 3 آزمون پرمخاطب قرار می‌گیرد.

افرادی که تمایل داشته باشند تا موسسه گزینه دو را برای سنجش سطح درسی خود انتخاب کنند، امکان شرکت در آزمون‌های حضوری و آنلاین را دارند که از سطح کیفی خوبی برخودار هستند.

جمع‌بندی

زمانی که می‌خواهید آزمون آزمایشی خوب را انتخاب کنید باید به ویژگی‌هایی همچون سطح سوالات، برنامه‌ریزی، کارنامه، جامعه آماری شرکت‌کنندگان و هزینه آن‌ها توجه داشته باشید که در این راستا می‌توان گفت گزینه دو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.