فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۲۴۴۴

راه اندازی کارخانه تولید پوشاک به چقدر سرمایه نیاز دارد؟

راه اندازی کارخانه تولید پوشاک به چقدر سرمایه نیاز دارد؟

شاید در شرایط فعلی کشور راه اندازی یک تولیدی یک ریسک حساب نشده به شمار بیاید. اما اگر با برنامه ریزی و اصولی پیش برویم هنوز هم می توان به آن فکر کرد.

در این مقاله  با یک تولیدی مانتو اداری که به طور کاملا صنعتی و اتوماتیک فرم اداری تولید می کند صحبت کرده ایم و قیمت های ذکر شده حدودی است که می توانیم به آن ها استناد کنیم.

دستگاه طاقه پهن کن و برش

یکی از مهمترین ماشین آلاتی که که در تولیدی های بزرگ استفاده می شود دستگاه برش پارچه است. در تولیدی های پوشاک که در تیراژ پایین کار می کنند پارچه ها به صورت دستی و با قیچی برقی برش می خورد. اما در تولیدی ها و کارخانه های بزرگ پوشاک که تعداد تولید روزانه بالاست، نمی شود به صورت دستی برش زد.

دستگاه برش پارچه قیمتی حدود 10 میلیارد تومان دارد. البته می توان دستگاه برش ارزانتری نیز خریداری کرد، اما دستگاهی که بتوان روی آن حساب کرد و در تیراژ بالا دچار مشکل نشود ساخت شرکت بالمر آلمان است و قیمت آن از بقیه مدل ها کمی بالاتر است.

156

انواع چرخ خیاطی

قطعا مهمترین دستگاه برای تولید لباس چرخ خیاطی است. با توجه به نوع لباس به چرخ های مختلفی نیاز است مثل راسته دوز و ...

برای شروع می توان از یک چرخ شروع کرد و کم کم به تعداد آن اضافه کرد. کارخانه تولید پوشاکی که مورد بررسی ما بوده نزدیک به 50 چرخ خیاطی دارد و همچنین دستگاه هایی مثل فیلتودوز دارد که برای دوخت جیب  استفاده می شود.

دستگاه فیلتودوز در حال حاضر نزدیک به یک میلیارد تومان قیمت دارد.

سایر هزینه های ثابت و جاری

هزینه هایی مانند خرید یا رهن مکانی برای تولیدی، انواع میز برای چرخ و اتو، دریافت مجوزهای مربوطه، استخدام پرسنل، هزینه های انرژی و ... جزء هزینه هایی است که باید در ابتدا و شروع کار به آن ها توجه شود.

استراتژی فروش

درست است که در نگاه اول فروش آخرین مرحله از تولید است و تا محصولی تولید نشود نیازی به فکر کردن برای فروش نداریم، اما در تجارت و تولید موضوع کاملا برعکس است.

اگر یک تولیدکننده قبل از این که به فروش فکر کند و استراتژی لازم را برای فروش داشته باشد اقدام به تولید کالایی کند، به احتمال زیاد شکست خواهد خورد.

اگر به فکر تولید کالایی هستید، ابتدا باید در فروش محصولی که قرار است تولید کنید تجربه داشته باشید. شناخت نوع محصول و بازار هدفی که قرار است کالای خود را در آن به فروش برسانید را به طور کامل بررسی کنید و در صورتی که بعد از تحقیقات کامل متوجه شدید امکان فروش محصول را دارید اقدام به تولید نمایید.

سخن پایانی

درست است که تولید در ایران کمی سخت است و چالش های زیادی دارد. اما یکی از بهترین فعالیت های اقتصادی است که یک فرد می تواند انجام دهد. راه اندازی یک تولیدی علاوه بر مزایای اقتصادی که دارد، باعث اشتغال زایی برای هموطنان عزیزمان می شود که اهمیت آن قطعا بالاتر از کسب سود است.

در صورتی که قصد راه اندازی یک تولیدی پوشاک را دارید می توانید به سایت مانتو اداری باران دخت مراجعه کنید و مشاوره بگیرید. ما با آغوش باز پذیرای تمام عزیزانی هستیم که به فکر چرخ اقتصاد کشور هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.