کد مطلب: ۸۷۵۵۵۹

عملیات طوفان الاقصی آغاز شد+ جزئیات

عملیات طوفان الاقصی آغاز شد+ جزئیات

منابع خبری وابسته به اسرائیل بعد از ظهر امروز به افزایش تلفات نظامیان و غیر نظامیان این رژیم در جریان عملیات «طوفان الاقصی» نیروهای مقاومت اذعان کردند. همچنین  وزارت بهداشت فلسطین بعدازظهر امروز، اعلام کرد که طی حملات ارتش اشغالگر قدس از صبح امروز تاکنون در منطقه غزه، بیش از ۱۶۰ فلسطینی به شهادت رسیده و بالغ بر هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. در این میان، منابع بین‌المللی از توقف پروازهای فرودگاه تل‌آویو خبر می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رادیو ارتش اسرائیل خبر داد که تا این لحظه، 40 اسرائیلی کشته شدند و بیش از 700 نفر در شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه زخمی شده‌اند.

این رسانه اسرائیلی همچنین گزارش داد که درگیری‌ها به شدت در شهرک‌های کیسوفیم، یئیری، اوفاکیم، ایرز و سدیروت در جریان است.

وزارت بهداشت فلسطین بعدازظهر امروز (۱۵ مهر) اعلام کرد که طی حملات ارتش اشغالگر قدس از صبح امروز تاکنون در منطقه غزه، بیش از ۱۶۰ فلسطینی به شهادت رسیده و بالغ بر هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

صبح امروز رسانه‌های رژیم اسرائیل از فعال شدن سامانه هشدار شلیک موشک در شهرک‌های اطراف غزه و حتی «دیمونا» در داخل اراضی اشغالی فلسطین خبر دادند.

گزارش ها حاکی است که تعدادی از فلسطینیان از نوار غزه وارد داخل اراضی اشغالی شده‌اند. تصاویر منتشر شده از اطراف نوار غزه نشان می‌دهد خودرویی از نیروهای مقاومت فلسطین از دیوار حائل عبور کرده و وارد اراضی اشغالی شده است.

بعد از این عملیات، محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس طی سخنانی از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد. او گفت که زمان، زمان اتحاد مقاومت است و هر کسی که سلاحی به دست دارد، بیرون بیاید و علیه اسرائیل دست به مقاومت بزند.

نیروهای مقاومت فلسطین در عملیات امروز خود از اسارت نظامیان ارتش رژیم اسرائیل و پلیس این رژیم در اطراف غزه خبر داد. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که شمار کشته‌ها و زخمی‌های حملات مقاومت بسیار گسترده است.

ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که مقاومت در غزه 2200 موشک و راکت به داخل اراضی اشغالی شلیک کرده است.

نیروهای مقاومت فلسطین بعد از ورود به اراضی اشغالی یک مقر نظامیان اسرائیل را به محاصره درآوردند و عناصر داخل آن را به اسارت گرفتند.

روزنامه عربی هاآرتص با اعلام اینکه شمار زخمی‌های نظامیان اسرائیل از مرز 120 تن گذشته است، گزارش داد: حال بسیاری از آنها به شدت وخیم است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که علت اصلی جنگ امروز بین مقاومت و رژیم اسرائیل حملات این رژیم به مسجد الاقصی و تلاش برای تحمیل سیطره خود بر این مکان مقدس اسلامی است.

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل با اعلام اینکه ارتش اسرائیل برای کنترل اوضاع با مشکل مواجه شده است، گفت که اوضاع در اراضی اشغالی وخیم است. همچنین اسرائیل هیوم گزارش داد که حماس دست کم 5 نظامی را به اسارت گرفته است.

رژیم اسرائیل از بیم کشیده شدن تنش به قدس اشغالی و ملتهب شدن این شهر بعد از عملیات بی‌سابقه مقاومت در اطراف غزه که ده‌ها کشته و زخمی و اسیر در پی داشته، همه ورودی‌های این شهر را بست و تدابیر امنیتی را افزایش داد و تعداد زیادی ایست بازرسی ایجاد کرد.

رسانه‌های رژیم اسرائیل در ابتدای عملیات طوفان الاقصی مقاومت غزه علیه این رژیم در اطراف غزه، از هلی برن نیروهای مقامت خبر داده بودند که تصاویر به دست آمد نشان می‌دهد این نیروها با «پاراگلایدر» خود را به داخل اراضی اشغالی رسانده‌اند.

اسارت نظامیان اسرائیل به دست نیروهای مقاومت

نیروهای مقاومت فلسطین در عملیات امروز خود موسوم به طوفان الاقصی از اسارت نظامیان ارتش رژیم اسرائیل و پلیس این رژیم در اطراف غزه خبر داد. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که شمار کشته‌ها و زخمی‌های حملات مقاومت زیاد است.

در عملیات «طوفان الاقصی»، «ستاره داوود» (هلال احمر رژیم اسرائیل) تعداد کشته‌های این رژیم در عملیات امروز حماس را بسیار توصیف کرد و گفت که نمی‌‌توان آمار دقیق این کشته‌ها را اعلام کرد.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد : مسئولین عالی رتبه اسرائیلی تاکید می‌کنند که کشتار بزرگی در شهرک‌های اطراف نوار غزه به وقوع پیوسته و حجم تلفات ما بسیار زیاد است.

صفحه خبری اینتلی تایمز نزدیک به سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز گفت: گروه عرین الاسود به نیروهای خود در کرانه باختری آماده باش داده و به آنها دستور داد به شهرک نشینان و مواضع نظامی در این منطقه حمله کنند.

هاآرتص: سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل از عملیات مقاومت شوکه شدند

روزنامه هاآرتص در وبسایت خود اعلام کرد، اقدام غافلگیرانه حماس علیه اسرائیل، تمام سرویس‌های اسرائیلی را در بهت و حیرت فرو برده است.

عاموس هارئیل تحلیل‌گر ارشد روزنامه هاآرتص در این رابطه افزود: تصاویر منتشر شده از قدم زدن شمار زیادی از مبارزان فلسطینی در سدیروت که توسط شهرک نشینان فیلمبرداری شده است و درگیری آنها در نقاط مختلفی از این شهرک همگی بیانگر اقدام غافلگیرانه حماس علیه اسرائیل است و همه نهادهای اطلاعاتی از وقوع این تهاجم غافلگیر شده‌اند.

توقف پروازهای فرودگاه «بن گوریون» تل‌آویو

تداوم جنگ در فلسطین اشغالی و حملات موشکی مقاومت حماس به اراضی اشغالی منجر به توقف پروازها در فرودگاه بن گوریون اسرائیل شده است.

رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل اعلام کرد که نخست وزیر و وزیر جنگ این رژیم به زودی جلسه‌ای را برای ارزیابی اوضاع در سرزمین‌های اشغالی با مقامات ارشد امنیتی برگزار خواهند کرد.

ورود نیروهای مقاومت به فلسطین از غزه

رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که تعدادی از فلسطینیان از نوار غزه وارد داخل اراضی اشغالی شده‌اند. تصاویر منتشر شده از اطراف نوار غزه نشان می‌دهد خودرویی از نیروهای مقاومت فلسطین از دیوار حائل گذشته و وارد اراضی اشغالی شده است.

اصابت موشک به تل‌آویو

نیروهای مقاومت فلسطین بنا به تصاویر منتشر شده از داخل اراضی اشغالی، موفق شده‌اند وارد یکی از شهرک‌های اطراف غزه شوند. اسرائیلی‌ها تأیید کردند که یک موشک به ساختمانی در شهر تل‌آویو اصابت کرده است و دودی از این ساختمان بلند شده است.

آغاز طوفان الاقصی / سخنان مهم محمد الضیف

محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس طی سخنانی از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد. او گفت که زمان، زمان اتحاد مقاومت است و هر کسی که سلاحی به دست دارد، بیرون بیاید و علیه اسرائیل دست به مقاومت بزند.

ضیف از همه کشورهای اسلامی و عربی خواست به سمت مسجد الاقصی پیش بروند. او گفت که زمان ماجراجویی‌ها گذشته و باید اشغالگران را از فلسطین جارو کنیم.

حماس «عملیات ترکیبی» را علیه ما آغاز کرده است

رسانه‌های رسمی رژیم اسرائیل گزارش دادند حماس برای اولین با عملیات ترکیبی علیه ما آغاز کرده است که شامل حمله موشکی و عملیات زمینی نفوذی است.

اعلام وضعیت جنگی در فلسطین

هرتصی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به صورت رسمی «وضعیت جنگی» اعلام کرد.

این در شرایطی است که بسیاری از نیروهای ارتش اسرائیل در تعطیلات عید به سر می‌برند.

در پی آغاز عملیات غافلگیرانه مقاومت فلسطین یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل را فراخواند.

حمله ارتش رژیم اسرائیل به شرق نوار غزه

ارتش رژیم اسرائیل در واکنش به عملیات طوفان الاقصی مقاومت غزه، مناطقی در اطراف دیوار حائل بین غزه و فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

رسانه های رژیم اسرائیل با انتشار تصاویری از فرودگاه اللد و بن گوریون (در تل‌آویو) از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار شلیک موشک در این شهر، عسقلان، اشدود، قدس اشغالی و بئر السبع خبر دادند(تسنیم).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.