کد مطلب: ۸۹۲۱۸۹

توقیف ۲۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های قشم

توقیف ۲۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های قشم

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف ۲ فروند شناور حامل ۲۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم و دستگیری ۱۴ قاچاقچی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجتبی قهرمان اظهار کرد: به دستور دادستان عمومی و انقلاب قشم، ماموران دریابانی پس از شناسایی ۲ فروند شناور لنج حامل ۲۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم، نسبت به توقیف آنها اقدام کردند.

وی با اعلام دستگیری ۱۴ نفر در این رابطه، افزود: قاچاقچیان قصد داشتند با ایجاد تغییر در ساختار این شناورها و تعبیه مخزن اضافه در عرشه، محموله‌های سوخت را به کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل کنند که خوشبختانه با هوشیاری ماموران، شناورهای مورد نظر، شناسایی و توقیف شدند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه قاچاقچیان به محض مشاهده ماموران برای پاک کردن صحنه جرم و گریز از پیگرد قانونی مبادرت به تخلیه بخشی از سوخت های قاچاق در دریا کرده اند، تصریح کرد: با توجه به آسیب به محیط زیست در نتیجه اقدام آنها، پرونده زیست محیطی نیز در این خصوص تشکیل شده است.

قهرمانی اضافه کرد: مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت از اولویت‌های مهم و مورد پیگیری مستمر در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است و بر این اساس، برخورد و مقابله دستگاه قضایی با قاچاقچیان سوخت به صورت قاطع و بی امان ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با اجرای طرح کنترل و نظارت بر توزیع سوخت و ایجاد تمرکز در اقدامات دستگاه های متولی، شاهد کارآمدسازی نظارت‌ها و تشدید برخورد با متخلفین هستیم که این موضوع، سامان دهی عرضه سوخت و کنترل هوشمند مصرف را در پی داشته است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه است.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.