فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۰۳۲

رشد اقتصادی سرمایه گذاری خارجی می خواهد

رشد اقتصادی سرمایه گذاری خارجی می خواهد

در برابر دولت چهاردهم تحریم به مثابه یک دیو بزرگ قرار دارد و چاره‌ای ندارد که شیشه عمر این دیو را بشکند و اقتصاد را از دست آن برهاند.

به گزارش تجارت نیوز،

روزنامه اعتماد نوشت: اما برای تحقق این هدف نیازمند تصمیمات راهبردی و جدی و پیش دستانه هستیم. اگر قرار است تحول مثبتی رقم بخورد باید به تغییر در استراتژی و تغییر تاکتیکی تن بدهیم. تغییر استراتژیکی بازسازی مناسبت با جامعه جهانی است. این امر با احیای راهبرد نه شرقی نه غربی امکان‌پذیر است.

امروز اگر بدون تردید نه غربی هستیم با همان قطعیت نمی‌توانیم بگوییم نه شرقی نیز هستیم!

تغییر تاکتیکی به سیاست کنشگرانه درباره رابطه با روسیه خاصه در داستان اوکراین باز می‌گردد. می‌دانیم که مناسبات بین‌المللی بر اخلاق و عقلانیت بنا نشده، اما حصیری که به خانه رواست به مسجد حرام است. 

ایران مشکلات بزرگی در حوزه انرژی، نفت و گاز، راه و ساختمان، مناطق آزاد، خودرو، ناترازی و... دارد.

ایران نیازمند بهره‌وری از سرمایه‌گذاری خارجی است. در عین تغییر در حوزه خارجی نیازمند بازبینی در خصوص سرمایه‌های انسانی داخلی و خارجی هستیم. (در این باره خواهیم نوشت) ایران بهشت سرمایه‌گذاری است. ما در همه شاخص‌ها از دشمنی و تحریم لطمه خورده‌ایم. حتی اگر قرار است به دیگران نیز کمک کنیم باید قوی باشیم. امیدواریم مسعود پزشکیان، شورای عالی امنیت ملی و از همه مهم‌تر وزیر امور خارجه آمادگی و جسارت لازم برای این کار را داشته باشند.

منبع : اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.