فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۰۴۹

واکنش سخنگوی دولت رئیسی به نامه پزشکیان: اگر کسی استعفا دهد نمی توان روال دستگاه را متوقف کرد

واکنش سخنگوی دولت رئیسی به نامه پزشکیان: اگر کسی استعفا دهد نمی توان روال دستگاه را متوقف کرد

بهادری جهرمی در خصوص نامه مسعود پزشکیان به مخبر درباره انتصابات در دوره انتقال دولت، گفت: مفاد این درخواست در خردادماه توسط آقای مخبر ابلاغ شده بود که تغییرات غیرضروری اتفاق نیفتد ولی وقتی کسی استعفا داده است، طبیعی است که روال آن دستگاه را نمی توان متوقف کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اظهار کرد: یک مرحله دیگر وعده رییس جمهور شهید برای عادلانه سازی پرداخت کارمندان دولت برداشته شد. دولت این هفته با تصویب لایحه نظام ساماندهی پرداخت کارکنان دولت موافقت کرد تا نظارت بیشتری بر پرداخت های خارج از چارچوب انجام شود و پرداخت‌ها عادلانه باشد.

 وی ادامه داد: امروز در جلسه هیات دولت مواردی که باید برای عضویت در سازمان های بین المللی پرداخت می‌شد، به تصویب رسید.

بهادری جهرمی همچنین خاطرنشان کرد: مصوبه دیگر، آیین نامه‌ای بود که برای ارتقاء مشارکت در حفظ محیط زیست به تصویب رسید که به تقویت مدیریتی این حوزه کمک کرده و مشارکت مردم را در زمینه محیط زیست جذب می کند.

سخنگوی دولت درباره روند تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور منتخب نیز بیان کرد: پس از تایید صحت برگزاری انتخابات توسط شورای نگهبان و صدور اعتبارنامه رییس جمهور، مراسم تنفیذ و تحلیف برگزار می شود. این روند معمول است و نباید حاشیه سازی بشود چون دولت بعدی بدون حاشیه سازی بهتر می‌تواند خدمت کند. این دوره در اختیار دولت نیست و روال عادی است که دنبال می شود.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: برای دولت چهاردهم آرزوی موفقیت می‌کنم و اگر کمک کارشناسی نیاز باشد، در خدمت دولت خواهم بود. موفقیت دولت موفقیت همه مردم و کشور است. رئیس جمهور منتخب تاکید داشته است که برنامه های مصوب در دوره شهید رئیسی را استمرار می دهد و استناد می‌کرد که خیلی از یاران شهید رئیسی در ستاد ما هستند. ما امیدواریم از آن برنامه ها استفاده کنند.

وی در خصوص نامه مسعود پزشکیان به مخبر درباره انتصابات در دوره انتقال دولت، نیز گفت: درخواست رئیس جمهور منتخب است. درست است که رئیس جمهور منتخب مستقر نشده و آقای مخبر سرپرست ریاست جمهوری هستند، ولی ایشان از مردم رای گرفته‌اند و درخواستی داشته اند که مفاد این درخواست در خردادماه توسط آقای مخبر ابلاغ شده بود که تغییرات غیرضروری اتفاق نیفتد ولی وقتی کسی استعفا داده است، طبیعی است که روال آن دستگاه را نمی توان متوقف کرد.

وی اضافه کرد: شهید رئیسی همواره بر استمرار خدمت به مردم تاکید داشت و رهبر انقلاب هم همین امیدها را دارند. دولت کارها را به سرعت پیش می برد. آقای مخبر تاکید داشت تا روز تحلیف وزرا مثل روز اول کار کنند تا مدیون مردم و شهید رییسی نباشند.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.