کد مطلب: ۸۹۶۳۵۱

وزیر دارایی اسرائیل:

موضع غرب در قبال دوحه ریاکارانه است

موضع غرب در قبال دوحه ریاکارانه است

وزیر دارایی اسرائیل، دوحه را حامی اصلی حماس دانست و مدعی شد «موضع غرب در قبال دوحه ریاکارانه است».

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بزالل اسموتریچ امروز (پنجشنبه، ۲۵ ژانویه) با حمله شدید به قطر به بیانیه روز گذشته ماجد الانصاری سخنگوی وزیر خارجه این کشور واکنش نشان داد و دوحه را حامی اصلی حماس دانست و مدعی شد «موضع غرب در قبال دوحه ریاکارانه است».

وی از غرب خواست تا قطر را برای آزادی اسرای اسرائیلی نزد مقاومت در نوار غزه تحت فشار قرار دهد و تصریح کرد: «یک چیز واضح است و آن اینکه قطر روز بعد از جنگ غزه نقشی نخواهد داشت».

ماجد الانصاری، چهارشنبه به شدت اظهارات منتسب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو در خصوص میانجیگری قطر را به شدت محکوم و این اظهارات را «غیرمسؤولانه» دانست و گفت که این اقدام، مانع تلاش برای نجات جان انسان‌هاست اما تعجب آور نیست.

این اظهارات پس از آن‌که صدای ضبط شده‌ منسوب به نتانیاهو که در آن دولت قطر را مسئله‌ساز خوانده بود، به بیرون درز کرد، مطرح شد. الانصاری طی پستی در شبکه ایکس نوشت:  «اگر این اظهارات صحت داشته باشد، نخست وزیر اسرائیل تنها به دلایلی که به نظر می‌رسد در خدمت حرفه سیاسی اوست به جای آن‌که اولویتش نجات جان‌های بی‌گناه و از جمله جان گروگان‌های اسرائیلی باشد، دارد سد راه فرآیند میانجی‌گری می‌شود و به آن لطمه می‌زند».

کانال ۱۲ اسرائیل در بخش خبری خود در روز سه‌شنبه ۳ بهمن، صدای ضبط شده‌ای از جلسه ملاقات با خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی را پخش کرد که در آن، بنیامین نتانیاهو قطر را «مسئله‌ساز» خوانده بود. 

 

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.