کد مطلب: ۸۵۹۱۲۶

قیمت کالاهای اساسی در هفته دوم شهریور + جدول

قیمت کالاهای اساسی در هفته دوم شهریور + جدول

رصد قیمت کالاهای اساسی در بازار طی یک هفته گذشته نشان می‌دهد که بازار به نسبت آرام و از ثبات نسبی برخوردار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت کالاهای اساسی در بازار به نسبت آرام است و نرخ گوشت قرمز تثبیت شده و در یک ماه گذشته گوشت گوسفند و گوساله بین ۳۹۰ تا ۵۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود. قیمت هر کیلو گوشت گوسفند به مبلغ ۳۹۰ هزار تومان مربوط به برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با سهمیه گوشت تنظیم بازار است و بالای ۵۰۰ هزار تومان مربوط به قصابی‌های مناطق مرکزی شهر است. در دو هفته اخیر تعداد محدودی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه گوشت قرمز تنظیم بازار را به قیمت هر کیلو ۳۱۶ هزار تومان را در دستور کار دارند. تعداد این فروشگاه محدود بوده و میزان گوشت عرضه شده نیز محدود است.

قیمت مرغ چقدر شده است؟

گوشت مرغ در روزهای اخیر روند کاهش داشته و از هر کیلو حدود ۹۵ هزار تومان در ابتدای مرداد به ۷۸ هزار تومان در پایان مرداد رسید. جبرئیل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد، در تیر امسال ۱۳۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده و بازار به طور کامل تأمین است. در این راستا تلاش بسیاری شده تا واحدهای مرغداری غیرفعال به چرخه تولید برگردند و برای نخستین بار ظرفیت جوجه‌ریزی در استان تهران به یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه رسیده است. به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، ۲۶ هزار بازرسی از بازار گوشت انجام شده است.

تلاش‌ها در راستای رساندن قیمت گوشت مرغ به نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان قیمت تعیین شده در اردیبهشت امسال است.

بازار قند و شکر هم نرخ‌ها بین ۲۸ تا ۵۰ هزار تومان در هر کیلو متغیر است. به عنوان مثال هر کیلو قند بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان و شکر بین ۲۸ تا ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. عمده فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غیر زنجیره‌ای قیمت یک کیلو شکر را ۳۵ هزار تومان اعلام می‌کنند اما در برخی میادین میوه و تره بار قیمت دولتی هر کیلو شکر ۲۸ هزار تومان بوده و تعداد بسته‌ای که افراد می‌توانند خریداری کنند، محدود است.

قیمت حبوبات و لبنیات

بازار حبوبات و لبنیات، بازار به نسبت آرامی است. با افزایش نرخ فرآورده‌های لبنی در خرداد و تیر بازار تقاضا روند کاهشی داشته و کالاهای قیمت قدیم هنوز در سطح مراکز خرید موجود است. در میانه مرداد قیمت کنسرو رب نیز افزایش یافته اما محصولات با نرخ قدیم همچنان با حجم بالا در فروشگاه‌ها موجود است.

در جدول زیر قیمت کالاهای اساسی آورده شده است.(تمام قیمت‌ها به هزار تومان است).

قیمت کالاهای اساسی شهریور

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.