فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۱۲۲

امضای ۱۰ تفاهمنامه سرمایه گذاری پتروشیمی ها با وزارت نفت/ اجرای این تفاهم ها چه سودی برای صنعت سوخت کشور دارد؟

امضای ۱۰ تفاهمنامه سرمایه گذاری پتروشیمی ها با وزارت نفت/ اجرای این تفاهم ها چه سودی برای صنعت سوخت کشور دارد؟

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به امضای ۱۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها با وزارت نفت با هدف تولید روزانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز گفت: اجرای این تفاهم‌ها افزون بر تأمین خوراک پایدار برای صنعت، به ناترازی گاز در کشور هم کمک می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز،

 احمد مهدوی‌ابهری در مراسم پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران اظهار داشت: نرخ رشد ۸درصدی و صادرات غیرنفتی سالانه ۲۳درصدی در برنامه هفتم توسعه دیده شده است که این موضوع شامل صنعت پتروشیمی نیز می‌شود،.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه باید از ۹۶ میلیون تن کنونی به ۱۳۱.۵ میلیون تن برسد. این ۹۶ میلیون تن از برنامه‌های سوم تا ششم توسعه محقق شده است، بنابراین ۳۰درصد جهش در این برنامه، نیازمند الزام‌ها و زیرساخت‌هایی است که باید از سوی حاکمیت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بخش خصوصی فراهم شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی افزود: بخش خصوصی اکنون باید رو به جلو حرکت کند و قابلیت خودش را نشان دهد، همان‌طور که تاکنون نیز نقش پررنگی داشته است.

وی با اشاره به امضای ۱۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها با وزارت نفت با هدف تولید روزانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز گفت: اجرای این تفاهم‌ها افزون بر تأمین خوراک پایدار برای صنعت، به ناترازی گاز در کشور هم کمک می‌کند.

مهدوی‌ با تأکید بر لزوم تأمین خوراک پایدار صنعت پتروشیمی ادامه داد: موانع توسعه صنعت پتروشیمی برای افزایش تولید باید رفع شود. دولت چهاردهم نیز نگاه حمایتی و روشنی به بخش خصوصی دارد.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی صنعت پیشران کشور است که در سال‌های اخیر در ارزآوری و تولید بسیار به کشور کمک کرده است. 

مهدوی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی صادرات‌محور است و باید با وجود تحریم‌ با رقبا رقابت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم فعال‌ بودن بخش خصوصی گفت: به‌دنبال این هستیم که به طرح‌های در زمینه انرژی‌های پاک کمک کنیم تا منابع مالی مورد نیازشان تأمین شود.

مهدوی‌ اظهر داشت: قراردادی در حال نهایی‌شدن است که پتروشیمی‌ها بخاری‌های معمولی مردم را با فاینانسی از چین تعویض کنند.

وی با بیان اینکه پتروشیمی‌ها نیز به تولید برق از انرژی خورشیدی ورود کنند، گفت: صنعت پتروشیمی منتظر دولت نیست و با کمک شرکت ملی صنایع پتروشیمی با منطق و بدون زیاده‌خواهی مسائل را پیگیری می‌کند تا به اهداف مورد نظر برسد و نقش صنعت پتروشیمی در اقتصاد ملی محقق شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: ۳۰درصد جهش ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه برنامه‌ریزی شده است که تحقق این مهم نیازمند الزام‌ها و زیرساخت‌های لازم است.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.