کد مطلب: ۸۵۶۸۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نرخ کرایه های عراق برای زائران اربعین چقدر است؟

نرخ کرایه های عراق برای زائران اربعین چقدر است؟

مراسم اربعین از 27 مردادماه شروع شد و تا 20 شهریور ادامه دارد. برآورد شده امسال بیش از چهار میلیون زائر در مراسم اربعین شرکت کنند. اما نرخ کرایه های عراق برای زائران چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مراسم اربعین 27 مردادماه و همزمان با اول صفر شروع شد و تا 20 شهریور ادامه دارد. زائران می‌توانند از راه زمینی و پرواز برای سفر به عراق و شرکت در این مراسم اقدام کنند. نرخ کرایه های عراق اما از جمله مباحثی است که این روزها خبرساز شده است.

اخیرا محمدامین توکلی‌زاده، رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران گفت که برآورد شده امسال بیش از چهار میلیون زائر در مراسم اربعین شرکت کنند. اما این چهار میلیون نفر اگر بخواهند زمینی به عراق سفر کنند چقدر کرایه باید پرداخت کنند؟ نرخ بلیت پرواز سفر اربعین برای آنها چقدر محاسبه می‌شود؟

نرخ بلیت پرواز اربعین چقدر است؟

آنطور که سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده نرخ بلیت پرواز برای مراسم اربعین، هشت میلیون تومان است. یعنی چهار میلیون تومان از ایران به عراق و چهار میلیون تومان نیز از عراق به ایران محاسبه شده است.

سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده که متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه سه شرکت علی بابا، فلای تودی و جهان نوین گستر اطلس (اسنپ تریپ) برای خرید بلیت اقدام کنند.

روز گذشته تجارت‌نیوز در گزارشی به بررسی خرید و فروش بلیت اربعین از طریق سامانه‌های مذکور پرداخت. زمان خرید و فروش بلیت در این سامانه‌ها مشخص نیست و متقاضیان باید به صورت مدوام سایت‌ها را رصد کنند.

نرخ کرایه های عراق اربعین 1402

خبرگزاری ایسکانیوز در گزارشی نرخ کرایه های عراق در بازه زمانی اربعین بررس کرده است. در این گزارش آمده که نرخ کرایه ماشین از مرز مهران و مرز خسروی تا نجف با اتوبوس یا ون از 15 تا 18 هزار دینار است.

همچنین نرخ کرایه از مرز شلمچه تا نجف 12 تا 15 هزار دینار و از مرز چذابه تا نجف نیز 10 تا 18 هزار دینار است. البته این نرخ کرایه با اتوبوس یا ون است.

اگر زائران بخواهند با خودروی سواری به نجف بروند، نرخ کرایه های عراق بیشتر می‌شود. نرخ کرایه از چهار مرز مهران، خسروی، شلمچه و چذابه به نجف، 25 هزار دینار است.

نرخ کرایه از ایران به کربلا چقدر است؟

اگر هم زائران بخواهد به کربلا سفر کنند، باید هزینه بیشتری نسبت به سفر به نجف پرداخت کنند. خبرگزاری مهر در گزارشی به نرخ کرایه های عراق سال 1402 پرداخت. در این گزارش آمده که کرایه اتوبوس از مرز شلمچه تا کربلا 13 تا 15 هزار دینار و کرایه ون 16 تا 18 هزار دینار است. همچنین افرادی که بخواهند با خودروی سواری به کربلا بروند باید 28 تا 32 هزار دینار پرداخت کنند.

آنطور که در این گزارش آمده پنج هزار دینار معادل 170 هزار تومان، 10 هزار دینار معادل 340 هزار تومان، 12 هزار دینار معادل 410 هزار تومان، 15 هزار دینار معادل 510 هزار تومان است.

همچنین 18 هزار دینار معادل 610 هزار تومان، 20 هزار دینار معادل 680 هزار تومان، و 25 هزار دینار معادل 850 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یاخدا

    عوض به فکر مردم باشید براامام حسین خدمت کنید یه بدبخت که نرفته بتونه بره زیارت برداشتی کرایه هارا دوبرابر کردن دزدا

  • خودم

    داداش این نرخ که شما میگی صحیح نیست. من سوار ون شدم که گفت کرایه ۱۵۰۰۰ دینار. اما ازکسایی که دینار نداشتن نفری ۶۰۰ هزار تومن گرفت. البته خودشون راهشو بلدن. قبل از رسیدن به مقصد یه گوشه نگه میدارن. کرایه رو کامل میگیرن و بعد ادامه میدن. اینا دارن اربعین رو خراب میکنن. چه وضعشه.

  • علی رنجبر

    کرایه اتوبوس داخل ایران وقتی تا ۵ و ۶ برایر افزایش پیدا میکند خود مدیر های دولت هم تایید می‌کنند تکلیف کرایه داخل عراق دیگرمعلومه

    • ناشناس

      داداش گلم ماشینم اتوبوس وی ای پی هست با قیمت ۹ میلیارد بنظر شما دیوانه هستم با این سرمایه برم تا مرز خالی برگردم شهرم باید کرایه برام بصرفه تا برم بخاطر اینه تفاوت قیمت ها

  • ناشناس

    خوب شد برای مردم عراق ۸سال باهم جنگ کردیم حالا هم میریم خانه همدیگر این حاکمان هستند که جنگ را شروع ومردم بدبخت کشته میشوند

    • ناشناس

      به کوری چشم همه منافقان، با رفتن کمونیستهای بعثی صدامی، اسلام بین مردم عراق و ایران برادری ایجاد کرد.

    • ناشناس

      کم عقل، مردم عراق کنار مردم ایران با صدام جنگیدند، هشت سال امثال ابومهدی و هادی عامری و … تو ایران بودند و داشتند با ارتش بعثی می جنگیدند، الآن هم همون ها از مردم ایران استقبال می کنن

    • ناشناس

      اگه منظور از حاکمان، صدام باشه درست می‌گید.
      ولی حاکمان ایران جنگ رو شروع نکردن . بلکه جنگ به همه‌ی ایرانی ها تحمیل شد و چاره ای جز دفاع نداشتن.

  • ناشناس

    دروغ محض است و کلاهبرداری تضمینی جهت کیفیت و ارسال وجود ندارد

  • ناشناس

    کرایه از مریوان مرز باشماق تا نجف و کربلا چقدر است

  • ناشناس

    ایران اتوبوسهای شرکت واحد رو آورده لب مرز..عراق هم اجازه ورود اتوبوس رو ب کشورش نمیده . از اون ور هم راننده های عراقی هرچقد بخان از مردم کرایه میگیرن.. این چ جور هماهنگی هست ک کردین .آقایان به ظاهر مسول ؟؟؟؟؟چرااتوبوس های ایرانی بر ا جابجایی زاور ب اون ور مرز نمیرون؟؟؟چرا ب مردم دروغ میگویید ک اتوبوس. فر ستادیم برای راحتی مردم

    • محسن

      سلام کاملا درسته
      هر نرخی که دوست دارند از زائر می گیرند

  • ناشناس

    دولت ایران بایدبادولت عراق تعاملی کندتانرخ کرایه های اتوبوس ازمرزتانجف راپائینتربیاورندتامردم ایران باهزینه کمتری بتوانندبه عراق ونجف سفرکنند.

  • علیرضا قم

    این قیمت ها اشتباه من الان اونجام از مهران تا نجف و کربلا ون ده دینا و حتی بعضی ها هشت دینار
    اتوبوس کمتر
    فقط تو قبول کردن پول ایران یخورده گیرن سخت قبول میکنن

  • ناشناس

    درود ۸ شهریور ساعت ۱۱ از مرز مهران وارد عراق شدیم متقاضی نجف بسیار و ماشین برای نجف کم بود نهایتا ون ۱۲ نفره با مبلغ هر نفر ۲۵ هزار دینار (اصطلاحا ۲۵ دینار)سوار ماشین شدیم خروجی گاراژ مامور راه عراقی جلو ماشین را گرفت و از نرخ کرایه پرسید و راننده را مجبور کرد که نهایتا ۱۸ دینار بگیرد و به همه ما ایرانی ها هم گفت که کرایه ۱۷ دینار اما شما ۱۸ بیشتر ندهید .در نهایت با توجه به دوری راه و پیچ و خم بسیار با توافق خود ما نفری ۲۰ دینار دادیم در صورتیکه خود راننده مجبور به رعایت همان ۱۸ دینار بود و اگر ما شکایت می کردیم کارت عبور و مرور و سوختشان را می گرفتند .ضمنا روزی که ما در عراق بودیم ترافیک جاده ای اصلی بسیار زیاد و مجبور بودند که از راه‌های فرعی بروند طول سیر ما ۸ ساعت طول کشید حتما داخل کوله آب و مقداری غذا داشته باشید چون بعضی راننده ها به هیچ عنوان بین راه نگه نمی دارند ولی موکب فراوان موجود است .