حجم ویدیو: ۱۳.۱۷M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۰۸ دانلود ویدیو

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

زریاب؛ چین، طلای جهانی را شارژ می‌کند؟ (ویدئو)

حمیدرضا اناری حمیدرضا اناری

انس طلای جهانی در حالی هفته گذشته را با بازدهی مثبت یک درصدی به پایان رساند که در شروع هفته فروشندگان، بازار را در دست داشتند. تنش‌های ژئوپلتیک در خاورمیانه و داده‌های اقتصادی چین فاکتورهای تعیین کننده قیمت طلای جهانی در هفته پیش رو خواهند بود. سرنوشت انس طلا در هفته آتی چگونه رقم خواهد خورد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به تعطیلی بازارهای آمریکا در روز دوشنبه، سرمایه‌گذاران انتظار شروع آرام بازار در هفته پیش رو را دارند.

داده‌های خرده فروشی و اعداد تولید صنعتی دسامبر چین، در کنار داده‌های GDP سه ماهه چهارم این کشور که روز چهارشنبه منتشر خواهند شد، قیمت طلای جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در صورتی که این داده‌ها حاکی از این باشند که اقتصاد چین سال 2023 را با قدرت به پایان رسانده است، خریداران شانس زیادی برای افزایش قیمت انس دارند. 

دوره سکوت فدرال رزرو از شنبه، 20 ژانویه استارت می‌خورد. اعضای فد به احتمال فراوان، راهنمایی در مورد زمان احتمالی اولین پله کاهش نرخ بهره ارائه نخواهند داد!

سرمایه‌گذاران به دقت عناوین خبری مربوط به درگیری در خاورمیانه را رصد خواهند کرد. تنش‌های ژئوپلتیک باعث شدند تا انس به عنوان پناهگاه امن سرمایه، جریان صعودی را تجربه کند! از سوی دیگر اما یک، بحران طولانی مدت در دریای سرخ می‌تواند قیمت انرژی را بالاتر ببرد و پیشرفت بانک‌های مرکزی اصلی، در زمینه تورم را کند کند. افزایش نرخ بهره جهانی ممکن است شتاب صعودی طلا را محدود کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.