فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۹۵۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / رشد حباب، بازار طلا را صعودی کرد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 29 مرداد 1403 / رشد حباب، بازار طلا را صعودی کرد

قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته با افزایش ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی کلید خورد. این رشد ارزش در بازار طلا متاثر از رشد حباب سکه رخ داد. معامله‌گران، کاهش محدود دلار و ثبات اونس جهانی طلا را در نوسان کاهشی بازار طلای داخلی بی‌تاثیر دانستند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه روز یکشنبه برخلاف کاهش محدود دلار روند افزایشی را پشت سر گذاشت. افزایش قیمت در بازار طلا با رشد حباب قطعات سکه همراه شد. در دومین روز هفته سکه امامی با رشد نیم میلیون تومانی پرچمدار بیشترین افزایش قیمت در بازار فلز زرد شد و سایر قطعات نیز به تناسب وزن، ۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان صعودی شدند.

Screenshot 2024-08-18 at 5.11.17 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

معامله‌گران، نظاره‌گر افزایش و کاهش قیمت سکه هستند. آنها معتقدند این روند رفت و برگشتی در بازار فلز زرد، فعالان بازار را با ترس از متحمل شدن ضرر از هر معامله‌ای چه خرید و چه فروش مواجه کرده است.

با وجود اینکه بازار طلا در روز یکشنبه از نوسان کاهشی قیمت دلار تبعیت نکرد، اما فعالان این بازار  همچنان چشمشان به قیمت دلار است. قیمت این اسکناس نیز در انتظار اخبار مساعدی در حوزه سیاسی است تا در کریدور پنجم عقب‌نشینی کند.

معامله‌گران بازار طلا در خصوص روند قیمت در این بازار طی روزهای آینده می‌گویند، به نظر می‌رسد نباید برای روزهای آتی انتظار تغییر خاصی در روند قیمت‌ها داشته باشیم. آنها نوسانات بین دو تا پنج درصدی را در بازار محتمل می‌دانند.

گفتنی است اونس جهانی طلا روز یکشنبه روی رقم ۲۵۰۷ دلاری و اونس جهانی نقره نیز روی رقم ۲۹ دلار و دو سنتی ثابت ایستاد. هر گرم نقره ۹۹۹ روی رقم ۵۴ هزار و ۴۳۰ تومانی ایستاده است و رشد ۳۳۰ تومانی دارد.

سکه بهار به کانال ۳۷  میلیونی برگشت

قیمت سکه امامی روز یکشنبه ۲۸ مرداد با افزایش ۵۳۵ هزار تومانی روی رقم ۴۱ میلیون و ۶۲۵ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با رشد ۳۲۵ هزار تومانی به کانال ۳۷ میلیون تومانی برگشت و روی رقم ۳۷ میلیون و ۱۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌‌‌سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی با رقم  ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع سکه افزایش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و روی رقم ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ایستاد.  سکه‌گرمی با ۵۰ هزار تومان افزایش، در سطح ۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه صعودی شد

قیمت طلا روز یکشنبه نسبت به سکه افزایش کمتری داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۸۱ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۱۴۷ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۹۴ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز به رقم سه میلیون و ۴۴۴ هزار تومانی رسید.

حباب سکه در دومین روز هفته در تمام قطعات افزایش داشت. حباب سکه امامی ۲۹۶ هزار تومان، سکه بهار ۱۲۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۹۸ هزار تومان، ربع سکه ۴۹ هزار تومان و سکه گرمی ۲۵ هزار تومان رشد داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.