فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۱۴۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت دلار، طلا و سکه در شروع معاملات شهریورماه/ بازارهای مالی در چرت تابستانی فرو رفتند

قیمت دلار، طلا و سکه در شروع معاملات شهریورماه/ بازارهای مالی در چرت تابستانی فرو رفتند

قیمت دلار روز شنبه با کاهش ۲۵۰ تومانی بازگشایی شد و بازار طلا نیز با دو روند کاهشی و خنثی روبه‌رو بود. تعطیلی روز یکشنبه باعث شد روند معاملات بازارهای مالی در اولین روز هفته کاهشی و تقاضا نسبت به سایر روزهای هفته قبل کمتر شود. علاوه بر آن، موضوع اظهارات وزیر امور خارجه مبنی بر بهبود مناسبات ایران با سایر کشورها و احیای توافق هسته‌ای به‌ عنوان یکی از اهداف وزارت امور خارجه، سیگنال مثبتی به بازارها تزریق کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت دلار در شروع هفته اول شهریور با کاهش ۲۵۰ تومانی بازگشایی شد و در نیمه پایینی کانال هشتم از کریدور پنجم قرار گرفت. روند تقاضا روز شنبه به دلیل تعطیلی روز یکشنبه و اربعین به تناسب روزهای ابتدایی هفته رونق چندانی نداشت و معاملات کاهشی بود.

علاوه بر قرارگیری روز شنبه بین دو تعطیلی و کسادی معاملات، برخی سیگنال‌های سیاسی در خصوص احتمال احیای برجام و گسترش مناسبات با سایر کشورها، امید به بهبود آینده سیاسی کشور را در میان معامله‌گران تقویت کرد.

رویکرد وزارت امور خارجه دلار را ارزان می‌کند؟

روز شنبه بیشتر رسانه‌ها به اظهارات عباس عراقچی وزیر امور خارجه در خصوص اینکه او تاکید کرده بود آماده گسترش و بهبود مناسبات ایران با سایر کشورهاست پرداخته بودند. او همچنین هدف وزارت خارجه را احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و لغو تحریم‌ها عنوان کرده بود.

همچنین مجتبی ذوالنوری، نماینده مجلس دوازدهم، نیز در مصاحبه‌ای مدعی شد اگر تصمیم بر ادامه مذاکرات برجام باشد، حمایت می‌کنیم. باید تاکید کرد همیشه اخبار مساعد با موضوع برجام به بازارهای مالی ریتم کاهشی می‌دهد؛ در نتیجه، اینکه تصمیم احیای برجام در ادامه دولت چهاردهم پیگیری و دنبال شود، می‌تواند در هر مقطعی به نفع سیاست‌گذار عمل کند و روند نزولی به قیمت دلار بدهد.

بازار طلا بر مدار دلار چرخید

گفتنی است روز شنبه قیمت طلا و سکه در تمام قطعات و وزن‌ها روند نزولی داشت و از کاهش قیمت دلار تبعیت کرد؛ این در حالی بود که قیمت اونس جهانی طلا در روز جمعه بار دیگر به منطقه ۲۵۱۲ دلار برگشت و در لحظه نگارش این گزارش افزایش نزدیک به دو دلاری پیدا کرد.

Screenshot 2024-08-24 at 4.29.46 PM

قیمت سکه امامی در اولین روز هفته با کاهش ۹۵ هزار تومانی با رقم ۴۲ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان معامله شد. سکه بهار کاهش ۱۰۰ هزار تومانی پیدا کرد و با رقم ۳۷ میلیون و ۵۷۰ هزار تومانی معامله شد. سایر قطعات سکه بدون تغییر و با همان قیمت‌های روز پنجشنبه معامله شدند. نیم‌ سکه ۲۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۵ میلیون تومان و سکه گرمی با رقم هفت میلیون تومان معامله شد.

قیمت طلا روز شنبه با روند کاهشی سکه همراه شد. هر مثقال طلا با کاهش ۴۸ هزار تومانی در سطح ۱۵ میلیون و ۴۷۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در سطح سه میلیون و ۵۷۳ هزار تومانی ایستاد. طلا دست دوم نیز با رقم سه میلیون ۵۲۵ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه در اولین روز هفته در تمام قطعات کاهش یافت. حباب سکه امامی ۲۸۰ هزار تومان، سکه بهار ۲۵۵ هزار تومان، نیم‌ سکه ۸۵ هزار تومان، ربع سکه ۴۲ هزار تومان و سکه گرمی ۲۱ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.