فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۴۲۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت دلار ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / نرمش در روابط بین‌المللی، قیمت دلار را تثبیت می‌کند؟

پیش بینی قیمت دلار ۱۷ شهریور 1403 / نرمش در روابط بین‌المللی، قیمت دلار را تثبیت می‌کند؟

قیمت دلار در هفته دوم شهریور به دلیل تعطیلی دو روز میانی هفته، نوسان چندانی نداشت و با رشد ۳۰۰ تومانی نسبت به هفته ابتدایی شهریور به کار خود پایان داد. با این حال اما دلار با رشد ناچیزی روز یکشنبه به کریدور ششم ورود کرده بود و در همین سطح باقی ماند. کارشناسان اقتصادی معتقدند این محدوده، کریدور جدید معاملاتی برای اسکناس دلار است. در هفته اخیر موضوع پیگیری مذاکرات FATF و تعامل رئیس جمهوری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امید برای تثبیت قیمت دلار در نیمه دوم سال را افزایش داد.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت دلار در هفته اخیر با بازدهی مثبت و رشد محدود ۳۰۰ تومانی در کف کریدور ششم به کار خود پایان داد. اسکناس دلار در هفته نیمه تعطیل اخیر که طی آن، تنها چهار روز بازارها به صورت نیمه تعطیل فعال بودند، در روند رنج قرار داشت.

روند عرضه و تقاضا در مدت یادشده در تعادل قرار داشت و کارشناسان اقتصادی اثر تقاضا بر بازار ارز را تا حدودی کاهشی می‌دانستند.

امید به رفع تحریم‌ها تقویت شد

گفتنی است در هفته نیمه تعطیل اخیر نخستین جلسه شورای معاونان وزارت اقتصاد به ریاست عبدالناصر همتی برگزار شد. مقدمات و ضرورت‌های پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی (fatf)، از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

علاوه بر آن در هفته اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که نامه‌ای از رئیس جمهوری ایران دریافت کرده و موافقت شده، دیداری داشته باشند. رافائل گروسی این موضوع را سیگنالی بالقوه برای از سرگیری گفت‌وگوها با هدف تضمین ماهیت صلح آمیز فعالیت‌های اتمی ایران دانسته است.

امید به بهبود روابط بین‌المللی ایران با سایر کشورها و انجام اقدامات عملیاتی برای رفع تحریم‌ها در دولت چهاردهم افزایش یافته است و شاید بتوان گفت همین موضوع رشد تقاضای ارزی را تا حدودی کاهش داده است؛ اما کارشناسان اقتصادی پروسه مذاکرات و رفع تحریم‌ها را روندی طولانی‌مدت می‌دانند. آنها معتقدند در خوش‌بینانه‌ترین شرایط، قیمت دلار در مناطق فعلی نوسان خواهد داشت و نباید انتظار کاهش قیمت در بازار ارز را داشته باشیم.

پیش بینی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی با توجه به پایان ماه صفر و نزدیک شدن به ۶ ماهه دوم سال، در هفته سوم شهریور روزهای آرامی را برای دلار پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدند دلار در کریدور ششم تثبیت شده است و با نوسان محدودی در مناطق قیمتی فعلی نوسان خواهد داشت.

تحلیلگران بازار ارز در کوتاه‌مدت کف قیمت اسکناس آمریکایی را نیمه کانال هشتم از کریدور پنجم می‌دانند و سقف قیمت را کانال دوم از کریدور ششم در نظر می‌گیرند.

قیمت دلار و تتر در یک خط قرار گرفت

گفتنی است قیمت درهم روز پنجشنبه با رشد ۲۰ تومانی در کانال ۱۶ هزار تومانی یک پله بالا رفت و در سطح ۱۶ هزار و ۳۱۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر با قیمت دلار تراز شد و در سطح ۶۰ هزار و ۵۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۸ هزار و ۲۷۰ تومانی معامله شد و افت ۲۱۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۵ هزار و ۹۵۰ تومانی ایستاد و کاهش ۲۵۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز پنجشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۳۴۰ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۶۴۳ تومانی عرضه شد و افزایش ۵۰ تومانی داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.