فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۶۱۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / بازار طلا با سوخت طلای جهانی پرواز کرد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ شهریور 1403 /  بازار طلا با سوخت طلای جهانی پرواز کرد

قیمت طلا و سکه روز دوشنبه در تمام قطعات و وزن‌ها افزایشی شد. لیدر بازار طلا در سومین روز هفته اونس جهانی طلا بود و به نوسانات محدود دلار توجه نشان نداد. معامله‌گران روند تقاضا را رکودی می‌دانند و معتقدند افزایش اندک حباب سکه این موضوع را تایید می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته در تمام قطعات و وزن‌ها روند افزایشی داشت. مسیر صعودی بازار طلا در حالی رخ داد که قیمت دلار روند رنج داشت و با تلرانس ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی در منطقه معاملاتی روز یکشنبه قرار گرفت.

Screenshot 2024-09-16 at 4.54.37 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

تحلیلگران بازارهای مالی با اشاره به تحرکات افزایشی طلای جهانی می‌گویند حرکت انس از منطقه ۲۵۱۴ دلاری شروع شده و در هفته جاری توانست سقف مقاومت ۲۵۶۵ دلاری را بشکند. آنها محدوده مقاومت بعدی را منطقه ۲۶۰۰ دلار عنوان می‌کنند. تحلیلگران بازارها  فتح محدوده‌هایی مثل ۲۷۰۰ دلاری را نیز قابل انتظار می‌دانند و معتقدند در صورت قدرتمند بودن حرکت، اونس به سمت کانال‌های قیمتی بالاتر گام برمی‌دارد.

کارشناسان اقتصادی نیز تحرکات بازار سکه و طلای داخلی را متاثر از انس جهانی می‌دانند. آنها سقف قیمت سکه امامی را منطقه ۴۴ میلیون تومانی و کف آن را محدوده ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برآورد می‌کنند.

قیمت نقره با رشد اونس طلا همراه شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با افزایش نزدیک به ۹ دلاری روی رقم ۲۵۸۴ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز در سطح ۳۱ دلاری ایستاده و رشد ۳۱ سنتی دارد. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ رشد ۶۹۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۸ هزار و ۹۲۰ تومانی معامله شد.

سکه بهار پرچمدار رشد قیمت شد

قیمت سکه امامی روز دوشنبه ۲۶ شهریور با رشد ۱۷۰ هزار تومانی روی رقم ۴۳ میلیون و ۷۴۵ هزار تومانی معامله شد. قیمت سکه‌ بهار با افزایش ۲۷۰ هزار تومانی روی رقم ۳۸ میلیون و ۹۱۰ هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است قیمت نیم‌‌‌ سکه با رشد ۵۰ هزار تومانی و قیمت ربع سکه با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به‌ترتیب با رقم‌های ۲۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی و ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی ثبت شد. سکه گرمی افزایش ۵۰ هزار تومانی پیدا کرد و با رقم هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی عرضه شد.

مثقال به کانال ۱۶ میلیونی صعود کرد

قیمت طلا در سومین روز هفته افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۴۲ هزار تومانی به کانال  ۱۶ میلیون تومانی برگشت. در لحظه نگارش این گزارش این مقدار طلا با رقم ۱۶ میلیون و ۲۰ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۶۹۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۶۴۴۴۹ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز دوشنبه به غیر از کاهش ۳۹ هزار تومانی نیم سکه در تمام قطعات افزایش یافت. حباب سکه امامی ۶۰ هزار تومان، سکه بهار ۳۹ هزار تومان، ربع سکه ۵۲ هزار تومان و سکه گرمی ۲۸ هزار تومان رشد کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.