کد مطلب: ۸۹۴۳۸۷

مالکان کدام خانه‌ها باید مالیات بدهند؟

مالکان کدام خانه‌ها باید مالیات بدهند؟

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: از ابتدای سال ۵۹ هزار و۵۰۳ واحد مسکونی خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی کشور جهت اخذ مالیات معرفی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، نوروزی، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: اطلاعات بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام شده است

به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون ۵۹ هزار و ۵۰۳ واحد مسکونی به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، او می‌گوید: واحدهای مسکونی که بیش از ۱۲۰ روز در سال خالی باشند مشمول مالیات خواهند شد. که در همین راستا طی یک سال گذشته ۱۸۲هزار واحد مسکونی که پیش از این خالی بودند به بازار عرضه شده‌اند.

ثبت مالیاتی خانه‌های خالی از مرز ۵۹ هزار واحد گذشت

ابوالفضل نوروزی گفت: در مرحله قبلی اطلاعات بیش از 19 هزار و 290 خانه خالی معرفی شده بود که با این حساب از ابتدای امسال در مجموع 59 هزار503 واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

آنگونه که فارص نوشته است، براساس قانون هر خانه ای که بیش از 12 روز در یک سال مالیاتی خالی باشد، مشمول پرداخت مالیات می شود. همچنین همه مالکان و مستاجران موظف هستند که تمام اطلاعات ملکی و سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نمایند، تا این واحد ها خالی تلقی نشوند.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.