کد مطلب: ۸۹۸۷۵۵

یک کارشناس اقتصادی:

صندوق املاک و مستغلات ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد

صندوق املاک و مستغلات ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد

یک کارشناس اقتصادی گفت: صندوق املاک و مستغلات عرضه را در بخش مسکن تامین مالی کرده و ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش خواهد داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمود اولاد، در رابطه با تاثیر صندوق املاک و مستغلات بر روند رشد و تولید مسکن در کشور گفت: ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری به منظور جمع‌آوری سرمایه‌های خُرد مردم و تداوم پروسه سرمایه‌گذاری، در اقتصاد کشور مفید است و باعث می‌شود سرمایه‌ها به سمت تولید بیشتر حرکت کند.

کاهش ریسک سرمایه‌گذاری

وی با اشاره به برخی مشکلات حوزه مسکن از جمله کاهش ساخت و ساز و همچنین عدم پیش بینی‌پذیری اقتصاد که سرمایه‌گذاری و تشکیل سرمایه ثابت را در حوزه مسکن با مسائل زیادی مواجه کرده، افزود: به نظر می‌رسد، صندوق املاک و مستغلات سمت عرضه را در بخش مسکن تامین مالی کرده و ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش خواهد داد.

اولاد، عنوان کرد: صندوق املاک و مستغلات بر قیمت مسکن تاثیری ندارد اما اگر عرضه واحدهای مسکونی با مشکل تامین مالی مواجه باشند، این صندوق‌ها گزینه مناسبی برای تامین مالی آنها خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار داشت: صندوق املاک و مستغلات تا حدود زیادی ریسک را کاهش داده و سمت عرضه را ساماندهی کرده و به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم مردم در بخش مسکن کمک خواهد کرد.

منبع : سنانیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.