فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۶۹۸

تنظیم قرار داد خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن ممنوع است

تنظیم قرار داد خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن ممنوع است

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی زنجان،گفت: بنگاههای معاملات املاک در استان زنجان، قرار داد خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن را تنظیم نکنند چرا که تخلف است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهزاد کردلو، با اشاره به موضوع ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی،گفت: یکی از برنامه های وزارت راه و شهرسازی تامین مسکن در قالب نهضت ملی مسکن برای افراد واجد شرایط، طبق دستور العمل های مربوطه می باشد اما متاسفانه بعضی از سوداگران تحت عنوان خرید، اقدام به اخلال در شبکه توزیع می کنند.

وی،با تاکید بر اینکه به اتحادیه های املاک،در سراسر کشوراعلام شده که حق تنظیم قرار داد خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن در این حوزه را ندارند،اظهار کرد: ادارات ثبت اسناد واملاک کشور هم به دفاتر ثبت اسناد اعلام کرده که حق تنظیم سند در این خصوص را ندارند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی زنجان، افزود: مطابق «ماده ۱۳ » قانون ساماندهی بازار زمین،مسکن و اجاره بهاء هم، به این موضوع تاکید شده که بنگاههای املاک حق تنظیم قرار داد برای امتیاز مساکن حمایتی را ندارند.

کردلو تاکید کرد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن به سازمانهای مربوطه ازجمله اتحادیه مشاورین املاک، اتاق اصناف،اداره صمت، اداره ثبت اسناد و املاک، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دادستانی در استان نیز این موضوع ابلاغ شده که ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن اطلاع رسانی شود.

وی گفت: از زمان ثبت نام نیز در فرم های ثبت نام به متقاضیان اطلاع رسانی لازم صورت گرفته که خرید و فروش مسکن ملی ممنوع بوده و غیر قانونی است.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازافرینی راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: همچنین از طریق اتاق اصناف به اتحادیه مشاورین املاک ابلاغ شده که بنگاههای معاملات املاک، قرار داد خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن را تنظیم نکنند و این امر غیرقانونی است.

منبع : نبض بازار

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.