فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۷۳۹

بررسی بازار مسکن در نیمه دوم سال/ رکود تشدید می شود؟

بررسی بازار مسکن در نیمه دوم سال/ رکود تشدید می شود؟

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران با بیان"رکود مسکن در نیمه دوم سال سنگین‌تر می‌شود"گفت: می‌توان از سیاست قرعه‌کشی خودرو برای جذب منابع مالی بخش مسکن استفاده کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

حسن محتشم درباره بازار مسکن و پیش‌بینی این بخش در نیمه دوم سال، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت چهاردهم و مدنظر قرار دادن این مسئله که برنامه بخش مسکن هنوز اعلام نشده، به نظر می‌رسد مبنای عملکرد دولت جلوگیری از افزایش تورم در کشور و پایین آوردن آن است.

وی با بیان این‌که برای این سیاستگذاری باید نقدینگی کنترل شود، افزود: برای کنترل نقدینگی سیاست‌های انقباضی در پیش گرفته خواهد شد تا به این ترتیب بتوانند جلوی افزایش تورم را بگیرند.

وی ادامه داد: دلیل عمده برنامه‌ریزی برای کنترل تورم هم این است که تورم به یک موضوع پر درد و رنج تبدیل شده که جامعه سال‌هاست بابت آن اذیت می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران با اشاره به این‌که کنترل تورم به جلوگیری از کاهش پول ملی منتج می‌شود، اضافه کرد: طی سال‌های اخیر ناترازی‌ها به دلیل چاپ پول پر قدرت زیاد شده و به‌تبع آن ارزش پول ملی کاهش یافته است.

محتشم نمونه بارز اثر کاهش ارزش پول ملی را افزایش دوره انتظار برای خانه‌دار شدن مردم عنوان کرد و درباره پیش‌بینی بازار مسکن در نیمه دوم سال گفت: مهم‌ترین اثر کنترل تورم، سنگین تر شدن رکود بازار مسکن است.

وی یادآور شد: طی یک و سال و چند ماه اخیر شاهد یک رکود تورمی در بخش مسکن هستیم که البته کمتر از نرخ تورم بوده است. این موضوع باعث شده تا سطح معاملات در شهرها و کلان‌شهرها با توجه جمعیت آنها کاهش یابد.

وی تاکید کرد: با این تفاسیر آینده بازار مسکن در نیمه دوم سال را راکد می‌بینیم و رکود تشدید خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که قرار نیست دولت بتواند با معاملات مسکن، اقتصاد مسکن را بچرخاند، اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها برای رونق تولید مسکن در کشور استفاده از منابع بانک‌ها و اجرا سیاست‌های دیگر مانند قرعه‌کشی خودرو است که می‌تواند از نقدینگی جذب شده برای این کار استفاده کرد. به این ترتیب مسکن می‌تواند در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران با بیان "باید منتظر ماند و دید دولت چه می‌کند" افزود: به نظر می‌رسد برای کنترل نقدینگی دولت اقداماتی را در دست اجرا دارد.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.