فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۵۶۱

نهضت ملی مسکن چند متقاضی موثر دارد؟

نهضت ملی مسکن چند متقاضی موثر دارد؟

در حالی وزارت راه و شهرسازی از ساخت بیش از ۲.۶میلیون واحد نهضت ملی مسکن خبر داده است که سرپرست معاونت مسکن این وزارتخانه گفت: این طرح یک‌میلیون متقاضی (۳۸درصد) مؤثر دارد.

به گزارش تجارت نیوز،

مسعود بیات‌منش سرپرست معاونت مسکن و ساختمان در نشست آسیب‌شناسی طرح نهضت ملی مسکن با تأکید بر بحث تأمین مالی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: این موضوع از مشکلات اصلی طرح نهضت ملی مسکن است.

وی با بیان اینکه "هم‌اکنون نزدیک به یک میلیون متقاضی مؤثر طرح نهضت ملی مسکن در کشور وجود دارد."، افزود: اولویت بخش مسکن در وزارت راه و شهرسازی اتمام و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن به این افراد از طریق استفاده از ظرفیت بانک‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن است.

وی بر شناسایی متقاضیان واقعی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تأکید و تصریح کرد: راهبرد ما باید شناسایی و تأمین مسکن برای دهک‌های کمتربرخوردار جامعه باشد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: باید در ستاد وزارت راه و شهرسازی وظایف ستادی مانند پشتیبانی و حل مشکل تأمین مالی پروژه‌ها را انجام دهیم و مسائل اجرایی را به شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی بسپاریم.

 طبق اعلام مسئولان وزارت راه و شهرسازی تاکنون ساخت بیش از 2.6 میلیون واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است. معاون سابق مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اواسط تیرماه امسال دراین‌باره گفته بود: بیش از 2.6 میلیون واحد نهضت ملی مسکن وارد فرایند ساخت شده و بیش از 500 هزار واحد تکمیل شده است و تکمیل واحدها در ماه‌های آینده جهش قابل‌ملاحظه‌ای خواهد یافت.

با توجه به اظهارات سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در زمان حاضر نهضت ملی مسکن حدود 38 درصد متقاضی مؤثر دارد. متقاضی مؤثر به افرادی گفته می‌شود که توانسته‌اند کل آورده نهضت ملی مسکن یا بخشی از آن را واریز کنند.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.