کد مطلب: ۸۹۱۶۶۲

تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟

تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟

اظهارات وزیر کار در رابطه با اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، برای بازنشستگان کارگری نگران‌کننده است.

به گزارش تجارت‌نیوز،  هفتم آذرماه، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مورد مصوبه‌ی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: اگر مجلس منابع این کار را تأمین کرده باشد، قطعا آن را اجرا می‌کنیم، در غیر اینصورت حتما با مشکل مواجه خواهیم شد.

این حرف به این معناست که صندوق‌ها نمی‌توانند با منابع داخلی خود همسان‌سازی را اجرا کنند؛ مروتی بازنشسته کارگری در این رابطه می‌گوید: هیچ زمان در لوایح بودجه، اعتبار جداگانه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری اختصاص نمی‌دهند ضمن اینکه در برنامه هفتم نیز چنین چیزی پیش‌بینی نشده است.

او افزود: به این ترتیب ظاهراً آنچه در برنامه هفتم در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نوشته‌اند، عملیاتی نخواهد شد؛ طبیعی‌ست که وقتی بودجه و اعتبار نباشد، همسان‌سازی هم نیست.

به گفته مروتی، امروز سازمان تامین اجتماعی در انجام تعهدات عادی خود با مشکل و گرفتاری مواجه است، چگونه قرار است اعتبار برای اجرای همسان‌سازی مهیا نماید؟

او تاکید کرد: دولت بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی را نمی‌پردازد، اعتبار خاص و جداگانه هم برای همسان‌سازی نمی‌دهد، به این ترتیب اجرای همسان‌سازی در طول برنامه هفتم منتفی‌ست.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.