کد مطلب: ۸۹۲۳۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پرداخت یارانه نقدی در سال ۱۴۰۳ ادامه دارد؟

پرداخت یارانه نقدی در سال ۱۴۰۳ ادامه دارد؟

آنطور که یک مقام در سازمان برنامه و بودجه گفته، پرداخت یارانه نقدی در سال آینده هم ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، آنطور که معاون سازمان برنامه و بودجه خبر داده پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و کالابرگ الکترونیک به گروه‌های مشمول و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، پرداخت یارانه دارو، شیر خشک و ملزومات مصرفی پزشکی و  پرداخت یارانه نان و خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

پیشتر و به دنبال رونمایی از لایحه بودجه ۱۴۰۳، معاون هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور، نیز ضمن تشریح مهم‌ترین ویژگی‌ها و رویکردهای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳؛ از تداوم پرداخت یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک به گروه‌های مشمول، یارانه دارو، شیر خشک و ملزومات مصرفی پزشکی و یارانه نان و خرید تضمینی گندم در سال آینده خبر داده بود.

منابع هدفمندسازی یارانه‌ها در لایحه بودجه که هم‌اکنون در حال بررسی در کمیسیون تلفیق است، با رشدی ۱۵ درصدی همراه است. در عین حال، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیر مشمول حمایت دولت اقدام کند.

منابع هدفمندسازی یارانه‌ها ۱۵ درصد رشد کرد

بر اساس این گزارش، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است، این در حالیست که سال گذشته این رقم معادل حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بود.

یارانه نان و دارو تامین می‌شود

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها همچنین موظف است منابع حاصل از عوارض و مالیات بر ارزش افزوده فروش فرآورده‌های نفتی و گاز طبیعی را با تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور صرفا برای تأمین یارانه نان و دارو هزینه کند.

بر اساس این گزارش، در حالی سیاست پرداخت یارانه و کالابرگ به مشمولان در سال آینده ادامه دارد که هم‌اکنون ارزش آنها به نصف تقلیل یافته و پاسخگوی نیازهای ضروری خانوار کم‌درآمد نیست. به همین دلیل برخی از نمایندگان کارگری برای ارتقای سطح رفاه از دست رفته کارگران خواستار اعطای بسته‌های حمایتی هستند. هرچند کارشناسان بر این باورند که با توجه به ادامه تورم بالای ۴۰ درصد برای چهار سال متوالی در اقتصاد ایران، اولویت اول دولت باید مهار تورم باشد نه تداوم سیاست‌های عوام‌گرایانه. 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.