فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۱۸۴۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

رونمایی از خودروی جدید وارداتی/ محصول کره‌ای با چه مشخصاتی وارد بازار ایران می‌شود؟

رونمایی از خودروی جدید وارداتی/ محصول کره‌ای با چه مشخصاتی وارد بازار ایران می‌شود؟

شرکت کوشا خودرو به عنوان واردکننده محصولات کیا در بازار ایران از واردات یک خودروی جذاب کره‌ای دیگر به کشور خبر داد. کیا EV5، شاسی‌بلند برقی این شرکت با چه مشخصاتی وارد بازار می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت کوشا خودرو به عنوان اولین واردکننده خودرو در ایران پس از برداشته شدن محدودیت‌های واردات، شناخته می‌شود. این شرکت پس از تائید واردات هفت محصول مختلف از کیا در سگمنت‌های سدان، کراس‌اوور و هاچ‌بک، ورود کیا EV5 کراس‌اوور برقی و جذاب کره‌ای را به ایران تأیید کرد.

خودروی وارداتی جدید کوشا خودرو همانند اغلب محصولات وارداتی غیرچینی به بازار ایران با وجود اینکه برند کره‌ای است، اما در کشور چین و با مشارکت یوئدا (Yueda) به تولید می‌رسد. به گفته کوشا خودرو فرآیند ثبت سفارش اولیه جهت انجام تست‌های فنی و دریافت مجوز پلاک‌گذاری از نهادهای مربوطه آغاز شده و نتیجه آن احتمالاً طی ماه‌های آینده مشخص می‌شود. اما کراس‌اوور برقی EV5 با چه مشخصاتی وارد بازار ایران می‌شود؟

Back of Kia EV5

مشخصات فنی کیا EV5

پیشرانه برقی کیا EV5 روی محور جلو قرار گرفته و می‌تواند حداکثر 217 اسب‌بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. کراس‌اوور برقی کوشا خودرو در کشور چین با دو ظرفیت باتری 64 کیلووات ساعتی و 88 کیلووات ساعتی به تولید می‌رسد که احتمالاً نسخه وارداتی به ایران از ظرفیت پایین‌تر بهره ببرد که می‌تواند حداکثر مسافت 530 کیلومتر را با یک‌بار شارژ کامل طی کند.

لازم به ذکر است که باتری‌های 88 کیلووات ساعتی می‌توانند حداکثر مسافت قابل پیمایش خودرو را تا 720 کیلومتر افزایش دهند که برای یک خودروی تمام برقی، رکورد کم نظیری محسوب می‌شود. باتری‌های کیا EV5 توسط یکی از زیرمجموعه‌های شرکت BYD، غول خودروهای برقی جهان به تولید می‌رسد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

با توجه به سقف قیمتی بالاتری که خودروهای برقی دارند، عموماً از امکانات رفاهی بالاتری نسبت به خودروهای وارداتی بنزینی بهره می‌برند. کیا EV5 از امکاناتی همچون کروزکنترل، کیسه‌هوای جانبی و پرده‌ای، سنسور پارک، سنسور فشار باد تایرها، کنترل پایداری، کنترل حرکت در سربالایی، اتولایت، سانروف، دوربین دنده عقب، استارت دکمه‌ای و از راه دور بهره می‌برد.

Interiors of Kia EV5

قیمت و زمان عرضه کیا EV5

با توجه به اینکه کراس‌اوور کره‌ای کوشا خودرو در حال حاضر فرآیندهای دریافت مجوزهای داخلی را پشت سر می‌گذارد، احتمالاً ورود اولین نسخه‌های کیا EV5 به کشور، چند ماهی به طول انجامد. بنابراین با قاطعیت تمام نمی‌توان اعلام کرد که اولین سری از این خودرو تا پایان سال جاری به دست مشتریان می‌رسد.

از سوی دیگر قیمت کیا EV5 در بازار چین از 150 هزار یوآن (20 هزار و 700 دلار) در نسخه پایه آغاز می‌شود که با احتساب سود بازرگانی و تعرفه پایینی که خودروهای برقی دارند، احتمالاً در محدوده دو میلیارد تومان در بازار ایران قرار بگیرد.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.