کد مطلب: ۸۹۸۷۶۶

بلاخره حق پخش به فوتبال زنان هم رسید

بلاخره حق پخش به فوتبال زنان هم رسید

با تلاش‌های انجام شده از سوی سازمان لیگ، برای نخستین‌بار در بین لیگ‌های فوتبال و فوتسال ایران، تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر فوتبال زنان از حق پخش منتفع می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان برای شانزدهمین فصل پیاپی در حال برگزاری است و یکی از منظم‌ترین لیگ‌های فوتبال و فوتسال ایران که تحت مدیریت سازمان لیگ برگزار می‌شود، به شمار می‌آید. در فصل جاری، رقابت میان تیم‌های خاتون بم، شهرداری سیرجان و ملوان بندرانزلی به اوج خود رسیده و قرار است روز جمعه چهارم اسفندماه، دوئلی حساس و سرنوشت‌ساز میان نمایندگان استان کرمان (خاتون بم و شهرداری سیرجان) به انجام برسد که نتیجه این دیدار می‌تواند در تعیین سرنوشت تیمِ قهرمان بسیار موثر باشد.

شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان قرار بود از اواسط شهریورماه آغاز شود اما به دلیل درخواست کادرفنی تیم ملی برای تعویق رقابت‌ها، مسابقات از اواخر آبان‌ماه و بعد از برگزاری رقابت‌های دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس آغاز شد. مسئولان سازمان لیگ، برنامه رقابت‌ها تا هفته پایانی را اعلام کرده‌اند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است پرونده شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان بعد از 5 ماه پراتفاق و پرماجرا، جمعه بیست‌وچهارم فروردین‌ماه 1403 بسته شود.

تخفیفات ویژه سازمان لیگ به تیمداران در فوتبال زنان!

مسئولان سازمان لیگ پیش از شروع لیگ شانزدهم به دنبال آن بودند تا باشگاه‌هایی که در لیگ برتر فوتبال مردان مشغول به تیمداری هستند را برای حضور در لیگ برتر زنان مجاب کنند اما تلاش‌شان بی‌ثمر بود؛ به‌طوری‌که براساس مصوبه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها می‌توانستند امتیاز رایگان حضور در لیگ برتر را دریافت کنند اما با وجود شایعاتی که پیرامون حضور باشگاه‌های بزرگ از جمله استقلال و پرسپولیس مطرح شد، هیچ‌کدام‌شان برای حضور در لیگ برتر فوتبال زنان پیش‌قدم نشدند تا رقابت‌های لیگ شانزدهم با حضور 10 تیم پیگیری شود.

10 تیم شرکت‌کننده در فصل جاری لیگ برتر فوتبال زنان در حالی کار خود را پیش می‌برند که در اتفاقی جالب‌توجه و البته کم‌سابقه از سوی سازمان لیگ، هیچ‌کدام از آن‌ها هزینه ورودی به مسابقات را پرداخت نمی‌کنند و حتی هزینه ایفمارک آن‌ها را هم سازمان لیگ پرداخت می‌کند تا با تسهیلاتی ویژه برای تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر فوتبال زنان، این مسابقات دنبال شود. جالب آنکه در طول سالیان گذشته، بارها بحث پخش زنده مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان مطرح شد که سرانجام این پروژه براساس قرارداد به امضا رسیده با یکی از پلتفرم‌ها نهایی شد.

توافقات نهایی شد، تیم‌ها حق پخش دریافت می‌کنند

سازمان لیگ در حالی با یکی از پلتفرم‌های تلفن همراه برای پخش هفتگی مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان به توافق رسیده که براساس این توافق، قرار است پلتفرم موردنظر در ازای پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان به سازمان لیگ هزینه پرداخت کند. این هزینه براساس میزان بیننده و محبوبیت باشگاه‌ها، به آن‌ها تعلق پیدا می‌کند و آنچه مشخص است اینکه عدد پرداختی به تمامی باشگاه‌ها یکسان نخواهد بود. گفته می‌شود که قرار است طبق توافقات انجام شده، در راستای حرفه‌ای‌شدن لیگ برتر فوتبال زنان، از فصل آینده به مانند سایر رقابت‌ها، هزینه ورودی مسابقات و البته ایفمارک از سوی باشگاه‌ها پرداخت شود و در طرف مقابل، آن‌ها بتوانند از تبلیغات محیطی و البته پخش زنده رقابت‌هایشان درآمدزایی داشته باشند.

مسئولان فدراسیون فوتبال در سالیان گذشته بارها وعده احقاق حق پخش تلویزیونی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مردان را داده‌اند و در این زمینه رایزنی‌ها با مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش‌وجوانان انجام شده اما فعلاً باشگاه‌های لیگ برتری نتوانسته‌اند از این راه درآمدزایی داشته باشند. با این وجود، پروژه درآمدزایی برای باشگاه‌های شرکت‌کننده در فوتبال زنان با موفقیت پیش رفته و به نظر می‌رسد که رفته‌رفته‌، باشگاه‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها به‌واسطه حق پخش اینترنتی رقابت‌های خود به درآمد پایدار و مناسبی دست پیدا کنند که این اتفاق اقدام تحسین‌برانگیزی از سوی سازمان لیگ محسوب می‌شود.

منبع : عصر ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.