خبر مهم:

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» بررسی کرد:

مزایا و معایب عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ایران

سارا صفاری سارا صفاری

هدف از برگزاری سلسله حراج‌‌های بانک مرکزی چیست؟ نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در این خصوص از تفکر و رویکرد جدید بانک مرکزی به «تجارت‌نیوز» گفت و تاکید کرد در رابطه با قیمت و فروش، اتحادیه نقشی ندارد و ناظر بر فروش است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه یک سال پیش بانک مرکزی اعلام کرد، شرکت‌های صادراتی به ازای ارز حاصل از صادرات می‌توانند شمش وارد کنند، گفت: «این موضوع می‌توانست مشکل تهیه شمش برای تولیدکنندگان را مرتفع کند، اما به گفته بانک مرکزی شرایط و نحوه این عرضه خوب نبوده است. حتی بعضی مواقع این شمش‌ها به دست مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسید و در برخی مواقع از کشور خارج می‌شد.»

وی اقدام برگزاری حراج شمش طلا زیر نظر بانک مرکزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «برخی از تولیدکنندگان ما قدرت خرید شمش که به قیمت روز حدود سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌شد را نداشتند. بنابراین قرار شد آبشده فروش‌ها هم در این حراج شرکت و به صورت خرد طلا را به تولید‌کننده‌های خرد عرضه کنند.»

بذرافشان تاکید کرد: «این اقدام بانک مرکزی با هدف جمع شدن رانت و رسیدن مواد اولیه به دست مصرف‌کننده نهایی بود و مشکل تولید‌کننده‌ها را در ارتباط با مواد اولیه حل کرده است.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

حجم ویدیو: ۳۱.۲۲M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۶:۴۲ دانلود ویدیو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.