کد مطلب: ۶۹۹۱۵۲

ثبت شرکت در سال ۱۴۰۱ چه شرایطی دارد؟

ثبت شرکت در سال ۱۴۰۱ چه شرایطی دارد؟

با به ثبت رساندن شرکت، فعالیت‌های شما دارای وجهه و اعتبار قانونی می‌شود. با داشتن این وجهه قانونی، شما می‌توانید به طور قانونی، از حق و حقوق خودتان دفاع کنید.

به مجموعه ای که در آن، تعداد ۲ نفر یا افراد بیشتری با قصد و هدف معینی مشغول کار و فعالیت باشند، شرکت می گوییم. شرکت، به فعالیت و کار این افراد، اعتباری قانونی می‌دهد و افراد اجازه دارند فعالیتشان را گسترده کنند و دامنه فعالیتشان را افزایش دهند. روند به ثبت رساندن شرکت را، نحوه ثبت شرکت می گوییم.

99 3

چرا ثبت شرکت؟

با به ثبت رساندن شرکت، فعالیت های شما دارای وجهه و اعتبار قانونی می شود. با داشتن این وجهه قانونی، شما می توانید به طور قانونی، از حق و حقوق خودتان دفاع کنید.

اگر ثبت شرکت انجام نشود، ممکن است بین شرکا، مشکلات فراوانی ایجاد شود. وقتی شرکتی به ثبت رسیده باشد، همه کارها، مسئولیت ها و وظایف، روشن و شفاف است و مسئولیت های هرکسی، با توجه به مقدار سهم و سرمایه اش، معین می شود.

هنگامی که شما قصد شرکت کردن در اموری مانند مناقصات را داشته باشید، از شما شرکتی را می خواهند که ثبت شده باشد. این بدین معنی است که اگر شما یک

فرد حرفه ای، متخصص و کار بلد باشید اما نام قانونی و ثبت شده ای نداشته باشید، نمی توانید در خیلی از امورات، فعالیت کنید.

هنگامی که شما شرکت را به ثبت می رسانید، مزایایی را دریافت می کنید؛ مانند اخذ وام های متفاوت برای مشاغل.

مشتریان نیز هنگامی که شما را در حول شرکتی می بینند، قطعا اعتمادشان به کیفیت خدمات و محصولات شما بیشتر می شود.

مراحل ثبت شرکت آنلاین

در مرحله اول، می بایست برای شرکت، نام متناسبی را انتخاب کنید.

باید مقدار سهام، سرمایه شرکت و… را مشخص کنید. مقدار سهم در سرمایه و سهام همه شرکا باید تعیین شود.
آدرس و کد پستی شرکت را به صورت دقیق، مشخص کنید.
سمت افرادی مانند اعضای هیات مدیره و افرادی که حق امضاء دارند را باید روشن و شفاف کنید.
وارد سایت اداره ثبت شرکت ها شوید، در آن جا ثبت نام کنید و سپس نامی را که انتخاب کردید، تاییدیه برای آن بگیرید.
حسابی را در بانک افتتاح کنید که به نام شرکت باشد و مقدار ۳۵ درصد سرمایه و اموال شرکت را به حساب واریز کنید. (این مورد برای شرکت های سهامی خاص می باشد.)
همه برگه های مربوطه مثل تقاضانامه، صورتجلسه مجمع عمومی، صورت جلسه هیات مدیره، شرکت نامه و اساسنامه را امضاء کنید.
با توجه به نوع شرکت ثبتی خود، مدارک خواسته شده را ارسال کنید.
هنگامی که آگهی شرکت شما ثبت شد، پیش نویس شما نشر می شود، بعد آن به اداره ثبت شرکت ها رجوع می کنید و برگه ها و اسناد و مدارک را دریافت می کنید.
در آخرین مرحله، هزینه آگهی ثبت شرکتی که در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار منتشر شده است را پرداخت می کنید.

اطلاعیه جدید اداره ثبت شرکت ها

اداره ثبت شرکت ها، اطلاعیه ای منتشر کردند مبنی بر این که در تاریخ ۱۰/۹/۱۴۰۰، می توانید در سامانه به صورت آنلاین، آگهی راه اندازی شرکت ها را مشاهده کنید و نمی توانید آگهی را دریافت کنید. پس از اینکه شرکت ثبت شد، باید مدیر عامل شرکت، احراز هویت کند. به این منظور می بایست به اداره رجوع کرده و اثر انگشت خود را ثبت کند.

هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۱

انواع متفاوتی از شرکت ها وجود دارد پس برخی هزینه ثبت شرکت ها، بستگی به نوع شرکتی که می خواهید به ثبت برسانید، دارد. از نمونه هزینه هایی که باید بپردازید می توان به هزینه وکیل و هزینه ثبت اطلاعیه در روزنامه اشاره کرد. در رابطه با هزینه اصلی ثبت شرکت، نمی توان عدد دقیقی را اظهار کرد ولی می توانید در این خصوص با کارشناسان مربوطه و متخصص، مشورت کنید. هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۱ تغییرات زیادی داشته است.

انواع شرکت ها در قانون اساسی ثبت شرکتها

شرکت ها در زمینه های متفاوتی وجود دارند و شما نسبت به زمینه فعالیت خود، می توانید قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را ثبت کنید. انواع قالب ها در ادامه آمده است:
۱) شرکت های تعاونی : شرکت تعاونی، از شرکت های تجاری است که قصد و هدف آن نسبت به سایر شرکت ها کمی دارای تفاوت است. این شرکت، شرکتی است که میان اشخاص حقیقی، به منظور فعالیت در کارهای وابسته به تولید و توزیع، برای هدف هایی واضح، تشکیل شده است.
۲) شرکت های سهامی عام: سرمایه این شرکت ها، تبدیل به سهام می شود. هدف از تاسیس این شرکت، به دست آوردن سود و تقسیم کردن آن بین صاحبان سود است.
۳) شرکت های سهامی خاص : انواعی از شرکت ها است که سهام آن دارای خرید و فروش در بورس اوراق بهادر نیست ولی مردم به آسانی می توانند معامله کنند.
۴) شرکت های نسبی : شرکتی است که بین دو نفر یا بیشتر صورت می گیرد و به هر مقدار سرمایه ای که در شرکت قرار داده اند، مسئولیت آن ها شکل می گیرد.
۵) شرکت های تضامنی : اگر سرمایه شرکت، برای پرداخت قرض ها کافی نباشد، وظیفه پرداخت همه قرض ها، هر یک از شرکا است.
۶) شرکت های با مسئولیت محدود : اگر شرکت ورشکسته شود، هر کدام از شرکا نسبت به سهم خود در شرکت، مسئولیت پرداخت آن را دارند.
۷) شرکت های مختلط سهامی: در این شرکت، شرکای سهامی افرادی هستند که سرمایه هر کدام از آن ها، به صورت سهام شکل می گیرد و مسئولیت و وظایف آن ها، به میزان سهامشان در شرکت وابسته است.
۸) شرکت های مختلط غیر سهامی: این شرکت هم در ایران و هم در خارج از کشور، قابلیت ثبت دارد و بدون اینکه سهامی منتشر شود، برای فعالیت های تجاری بین یک یا چند شریک ضامن و یک یا چند شریک با مسئولیت محدود، صورت می گیرد. مسئولیت همه قرض ها، شریک ضامن است و شریک با مسئولیت محدود، نسبت به میزان سرمایه خود در شرکت، مسئولیت دارد.

98 1

مدارک ثبت کردن شرکت در سال ۱۴۰۱

با توجه به نوع شرکتی که انتخاب می کنید، مدارک آن نیز دارای تفاوت است. ما در این مقاله، مدارک مورد نیاز برای دو شرکت "شرکت مسئولیت محدود" و "شرکت سهامی خاص" را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.
مدارک ثبت شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل تغییرات چندانی نداشته و بصورت زیر باید ارائه شود.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود
برای به ثبت رساندن شرکت مسئولیت محدود، باید مدارک زیر را تهیه کنید:
• دو برگ تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود که همه سهامداران امضاء کرده باشند.
• دو برگ شرکتنامه شرکت با مسئولیت محدود که همه سهامداران امضاء کرده باشند.
• دو برگ اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود که همه سهامداران امضاء کرده باشند.
• کپی شناسنامه و کارت ملی برای همه اعضای شرکت
• شماره تلفن همه اعضا (که شماره باید به نام اعضا ثبت شده باشد.)
• داشتن کد پستی و آدرس دقیق محل شرکت
• ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری (اعضای هیات مدیره)
• تهیه همه مجوز های مربوطه (ارائه اصل مجوز)
• دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و همچنین هیات مدیره تهیه و امضا کرده و ارائه دهید.
• ارائه اصل وکالتنامه در صورتی که وکیلی برای پیگیری امور خود دارید.
• همه اعضای هیات مدیره می بایست تعهدنامه ای را ارائه دهند. این تعهدنامه درواقع نشان دهنده عدم سوءپیشینه است و همچنین نشان دهنده محدودیت های قانونی است که برای امور و فعالیت ها در سمت های مربوطه وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص

برای به ثبت رساندن شرکت سهامی خاص، باید مدارک ذکر شده را تهیه کنید و ارائه دهید:
• دو برگ اظهارنامه شرکت که همه سهامداران امضاء کرده باشند.
• دو برگ اساسنامه شرکت که همه سهامداران امضاء کرده باشند.
• کپی شناسنامه و کارت ملی همه سهامداران شرکت و بازرسین
• ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری (اعضای هیات مدیره و همچنین بازرسین)
• تهیه همه مجوز های مربوطه
• دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی و همچنین هیات مدیره تهیه و امضا کرده و ارائه دهید.
• ارائه اصل وکالتنامه در صورتی که وکیلی برای پیگیری امور خود دارید.
• ارائه گواهی حساب بانکی که افتتاح کردید و همچنین ارائه فیش بانک (فیش اصلی). باید حداقل ۳۵ درصد سرمایه و اموال اولیه واریز شود.
• ارائه تعهدنامه توسط همه بازرسین و همه اعضای هیات مدیره
• کپی شناسنامه و کارت ملی برای همه اعضای شرکت (شامل اعضای هیات مدیره، بازرسین، سهامداران و موسسین)
• ارائه مفاد قرارداد که مربوط به آدرس دقیق شرکت، کد پستی، لیست همه اعضای شرکت و سهامداران، درصد سهام آن ها، سمت ها، سرمایه و اموال شرکت و همچنین ارائه ۵ اسم که ۳ سیلابی خاص است.
• ارائه اقرارنامه توسط مدیران شرکت که نشان دهنده این است که آن ها ممنوعیتی برای فعالیت های تجاری ندارند.
• ارائه اقرارنامه توسط بازرسان شرکت که نشان دهنده اعم وجود رابطه نسبی با مدیران شرکت است.
ثبت شرکت آنلاین
در طی مسیر ثبت شرکت، برخی از امورات را می توانید به طور آنلاین طی کرده و توسط سایت اداره ثبت شرکت ها انجام دهید.
برخی امورات دیگر مانند فرستادن مدارک یا رجوع کردن حضوری جهت اخذ اسناد و مدارک نیز وجود دارد که اضافه بر پیگیری روند آنلاین می بایست صورت بگیرد.

نحوه ثبت شرکت سخت است یا آسان؟!

به ثبت رساندن شرکت، کاری نیست که خودتان نتوانید انجام دهید، شما قادر به انجام دادن آن هستید ولی باید علم و تجربه این کار را داشته باشید تا دچار مشکل نشوید و امورات اداری آن را پشت سر بگذارید.

اگر سرتان مشغول شغل خودتان است و در آن تخصص دارید، ما به شما پیشنهاد می دهیم که وقتتان را با طی کردن در مراحل اداری، پر نکنید. شما برای انجام این کار می توانید از موسسات ثبتی معتبری که در این زمینه تخصص دارند، کمک بگیرید و با بیشترین سرعت و کیفیتی عالی، شرکتتان را به ثبت برسانید.
تا به اینجای مقاله ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که منظور از داشتن علم و تجربه چیست؟

شما فرض کنید نام هایی که پسند کرده اید را انتخاب می کنید ولی هیچ کدام از نام های انتخابی شما مورد تایید قرار نمی گیرد. به چه دلیل؟ به این دلیل که از معیار های انتخاب نام خوب و مناسب، آگاهی ندارید. پس شما مجبورید دوباره زمان و انرژی تان را در این راه هدر بدهید و نامی مناسب پیدا کنید. پس نداشتن علم، شناخت و تجربه می تواند دردسر ها و مشکلات زیادی را به بار بیاورد. در مثالی دیگر می توان به عدم ارائه صحیح اظهارنامه، اشاره کرد که این موضوع اهمیت زیادی دارد.

نتیجه گیری

تمامی فعالیت های اقتصادی در صورتی پایدار و موفق می شود که طبق قانون و مقررات و نظم خاصی اداره شوند.

حال اگر این قوانین مطابق قوانینی باشد که حاکمیت برای کار وضع کرده است، آن کسب کار هم از حمایت های دولتی برخوردار است و هم برای سایر همتایان قابل اعتمادو اعتبار است.
و در پایان سعی شد تمامی شرایط ، مدارک و مراحل ثبت شرکتها و تغییرات سال ۱۴۰۱ را توضیح دهیم، در صورتی که دانش و زمان کافی برای خدمات ثبتی ندارید ثبت تکسفیر تمام مراحل را بصورت تخصصی برای شما انجام میدهیم.

97 1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.