کد مطلب: ۳۴۳۰۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیاتی از عرضه اولیه جدید در بورس / تاکنون کدام عرضه اولیه بازدهی بیشتری داشته است؟

جزئیاتی از عرضه اولیه جدید در بورس / تاکنون کدام عرضه اولیه بازدهی بیشتری داشته است؟

بررسی عرضه اولیه شرکت‌ها از ابتدای ورود به بازار سهام در سال جاری نشان می‌دهد، شرکت پتروشیمی غدیر با نماد «شغدیر» بیشترین بازدهی را نسبت به دیگر شرکت‌ها داشته است. آیا عرضه اولیه جدید زدشت نیز همانند هم‌گروهی‌های‌ خود بازده بالایی خواهد داشت؟

در میان عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به بازار سهام در سال جاری بیشترین بازدهی متعلق به پتروشیمی غدیر با نماد «شغدیر» بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، از ابتدای سال جاری بازار سهام شاهد ورود سهام 13 شرکت جدید بوده است.

پس از عرضه نمادهای «سپ»، «شغدیر»، «زبینا»، «پارس»، «زقیام»، «نطرین»، «تاپکیش»، «داوه»، «زپارس»، «شبصیر»، «کگهر»، «مادیرا» و «زکشت»، چهاردهمین عرضه اولیه امسال فردا یکشنبه، بیست و سوم دی ماه به روش بوک بیلدینگ در بازار دوم فرابورس انجام می‌شود.

مجتمع کشت و صنعت و دامپروری دشت خرمدره که سهامدار اصلی آن بنياد مستضعفان انقلاب اسلامی بوده و عمده فعالیت آن مرتبط با کشاورزی و زراعت، باغبانی و باغداری، دامپروری و دامداری است؛ فردا 15 درصد از سهام شرکت خود را با نماد «زدشت» در بازار سهام عرضه می‌کند.

عرضه اولیه شرکت‌ها در بورس از آن جهت که غالبا با بازدهی مثبت همراه بوده، همواره مورد توجه فعالان بازار سرمایه است.

بررسی 13 نماد عرضه اولیه از ابتدای ورود به بازار سهام در سال جاری تا نوزدهم دی ماه نشان می‌دهد، شرکت پتروشیمی غدیر با نماد «شغدیر» بیشترین بازدهی را نسبت به دیگر شرکت‌ها داشته است.

شغدیر طی دوره شش‌ماهه بیش از 200 درصد بازدهی به همراه داشته، به‌طوری که آن از 170 تومان به حدود 520 تومان رسیده است.

عرضه اولیه زدشت در بورس

بازدهی عرضه اولیه شرکت‌ها در سال 1397

در سال جاری از گروه زراعت تاکنون چهار شرکت جدید وارد بورس شده‌اند که زدشت پنجمین شرکت از این گروه بوده که فردا عرضه اولیه آن انجام می‌شود.

بازدهی هم‌گروهی‌های زدشت تا کنون بیش از 90 درصد بوده اما در بین آن‌ها، «زبینا» که عرضه آن در تیر ماه امسال انجام شد بیشترین بازدهی معادل 191 درصد را داشته است.

باید دید آیا زدشت نیز می‌تواند مانند هم‌گروهی‌های خود بازدهی بیش از 90 درصد را طی دوره مورد قبول سهام‌داران داشته باشد؟

عرضه اولیه تعداد 103 میلیون و 500 هزار سهم معادل 10 درصد شرکت مجتمع کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرمدره با نماد معاملاتی «زدشت» فردا، 23 دی ماه انجام می‌شود.

در این عرضه اولیه به هر سهام‌دار حقوقی و حقیقی حداکثر 1200 سهم در دامنه قیمتی 1850 تا 1950 ریال اختصاص داده می‌شود.

عرضه اولیه زدشت در بورس

اطلاعیه عرضه اولیه زدشت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.