کد مطلب: ۴۴۹۱۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اخبار تایید نشده از شلیک اشتباهی موشک به یک ناوچه ارتش در خلیج فارس و شهادت جمعی از پرسنل آن

اخبار تایید نشده از شلیک اشتباهی موشک به یک ناوچه ارتش در خلیج فارس و شهادت جمعی از پرسنل آن

برخی منابع غیر رسمی مدعی شده‌اند که در جریان رزمایش نیروی دریایی ارتش در دریای عمان یک ناوچه مورد هدف قرار گرفته و منجر به شهادت جمعی از ملوانان نیروی دریایی ارتش شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از جماران؛ برخی منابع غیر رسمی مدعی شده‌اند که در جریان رزمایش نیروی دریایی ارتش درآمد دریای عمان یک ناوچه مورد هدف قرار گرفته و منجر به شهادت جمعی از ملوانان نیروی دریایی ارتش شده است.

همچنین تابناک نوشت: بر اساس گزارش‌های تایید نشده، پیش از ظهر روز گذشته (یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۹۹) مانوری دریایی توسط کشورمان در دریای عمان برگزار شده که به وقوع خطایی مرگ‌بار منجر شده است.

آن گونه که خبر می‌رسد، ‌در بخشی از این مانور که در نزدیکی بندر جاسک و با حضور برخی یگان‌های دریایی کشورمان برگزار می‌شده، ناوچه کنارک به اشتباه مورد هدف شلیک موشک قرار می‌گیرد و رویدادی فاجعه بار رقم می‌خورد.

بر اساس این گزارش‌های تایید نشده، جمعی از خدمه این ناوچه به شهادت نایل آمده و برخی مفقود شده‌اند. همچنین برخی گزارش‌ها حکایت از غرق شدن ناوچه کنارک دارد که زمان زیادی نبوده که به خدمت پایگاه دریایی کشورمان در بندر کنارک در جنوب استان سیستان و بلوچستان درآمده بود.

این در حالی است که در شبکه‌های اجتماعی روایت‌های مختلفی از وقوع این حادثه هولناک، نقش ناو جماران در این رویداد و تعداد شهدا و مصدومان این واقعه منتشر می‌شود. اخباری که باید منتظر واکنش رسمی مقامات کشورمان به آنها بود.

خبرگزاری ایلنا در این رابطه نوشت: گفته می‌شود تاکنون ۲۰ پرسنل ارتش جمهوری اسلامی در این حادثه تلخ به شهادت رسیده‌اند.

از قرار معلوم تعداد سرنشینان شناور کنارک در حدود ۴٠ نفر بود است.

گفته می‌شود فرمانده ناو کنارک نیز شهید شده است.

خدمه مصدوم ناوچه کنارک نیز به بندرچابهار منتقل شده‌اند.

نسیم آنلاین نیز این خبر را چنین روایت کرده است: شنیده شده طی یه حادثه بین دو ناو نیروی دریایی ارتش در آب‌های جنوبی، ناوچه کنارک صدمه دیده و چند نفر از پرسنل آن به شهادت رسیده‌اند.

برخی خبرنگاران در اکانت‌های شخصی خود در توییتر به بیان جزئیات غیر رسمی از سانحه پرداخته‌اند.

هنوز ارتش به صورت رسمی خبری منتشر نکرده است.

مهدی بختیاری، خبرنگار دفاعی نوشته است:

‌《غیررسمی/ طبق آنچه گفته می‌شود گویا شلیک موشک کروز توسط ناو جماران بوده که اشتباها به یکی از شناورهای لجستیک (کنارک) برخورد کرده است.
تعداد شهدا و مجروحین معلوم نیست.
هموز منابع رسمی ارتش چیزی اعلام نکردند.》

بیانیه ارتش در خصوص حادثه شب گذشته تا ساعاتی دیگر منتشر می‌شود

برخی منابع خبر داده‌اند که بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص شهادت جمعی از ملوانان نیروی دریایی در پی بروز سانحه در رزمایش شب گذشته تا ساعتی دیگر منتشر می‌شود.

ناوچه موشک انداز "کنارک"

کنارک ناوچه موشک‌انداز کلاس هندیجان با کد ۱۴۰۳ است که از سال ۱۹۸۸ در خدمت میباشد.

این ناوچه در آخرین به‌روز‌رسانی خود در مهرماه ۱۳۹۷ مجدد به نیروی دریایی ارتش پیوست. ناوچه‌های کلاس هندیجان به دو لانچر دو تایی موشک نور تجهیز شده اند. از قابلیت و توانایی کلاس هندیجان می‌توان به مین‌ریزی و حمل آب با ظرفیت ۴۰ تن و پذیرش بار تا سقف ۴۰ تن بر روی عرشه اشاره کرد.

شناورهای کلاس "هندیجان" دارای ۴۷ متر طول و ۸.۵ متر عرض و آبخور ۲.۹ متری دارند. این شناورها ساخت هلند و کارخانه کشتی‌سازی damen هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.