کد مطلب: ۷۱۶۰۵۴

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی / تشدید بارش باران در ۱۲ استان

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی / تشدید بارش باران در 12 استان

سازمان راهداری اعلام کرد با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در شهرهای مختلف مسافران از آخرین وضعیت راه‌ها از طریق مرکز مدیریت راه ها مطلع شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی و بارش برف در ارتفاعات شمال غرب کشور و نواحی شمالی سازمان راهداری و همچنین مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرده اند که مسافران پیش از عزیمت از آخرین وضعیت راه ها مطلع شوند.

فریبا گودرزی گفت: هشدار سطح نارنجی درخصوص کاهش محسوس دما و وزش باد شدید در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، کردستان، خراسان شمالی، ارتفاعات در استان‌های البرز و تهران صادر شده است.

او گفت: رانندگانی که قصد تردد در این مناطق را دارند تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

به گفته کارشناس هواشناسی، در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات در استان‌های البرز، زنجان، تهران و سمنان، کاهش دما و تشدید بارش باران پیش بینی می شود.

او در رابطه با مخاطره این هشدار هواشناسی گفت: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال رانش و ریزش کوه، آسیب به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز، خسارت به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این هشدار است.

سازمان راهداری و مرکز مدیریت راه های کشور هم در رابطه با این هشدار هواشناسی اعلام کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی توصیه می شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.