کد مطلب: ۷۳۱۲۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تأخیر در تحویل محصولات جایگزین خودروهای فرسوده/ عرضه تاکسی‌های سورن؛ به‌زودی

تأخیر در تحویل محصولات جایگزین خودروهای فرسوده/ عرضه تاکسی‌های سورن؛ به‌زودی

فروش محصولات نو به مالکان خودروهای فرسوده یکی از طرح‌های جدید خودروسازان است که 20 درصد از ظرفیت قرعه‌کشی‌ها را به خود اختصاص داده است. اما مخاطبان تجارت‌نیوز اطلاع داده‌اند که ایران خودرو در تحویل خودرو در تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است. اما این شرکت به چنین ادعایی چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از ایده‌های جدید ایران خودرو ، در طرح‌های فروش فوری و فوق‌العاده خود عرضه محصولات جدید به جای خودروهای فرسوده است. این امتیاز جدیدی است که صاحبان این نوع خودروها گرفته‌اند. این طرح از سومین مرحله قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در شهریور ماه اجرا شد و هم‌اکنون ادامه دارد. البته طرح دیگری نیز مشابه طرح جایگزینی وجود داشت که مختص خودروهای تاکسی بود.

حال پس از گذشت چند ماه برخی از این برندگان ادعا می‌کنند که ایران خودرو در تحویل خودروهای خود با تاخیر همراه است. این افراد به تجارت‌نیوز می‌گویند خودروهایی که در شهریورماه برنده شده بودند، با وجود تکمیل وجه و تکمیل فرآیندهای خرید، خودروها هنوز به دستشان نرسیده‌اند.

ماجرای تاخیر در تحویل خودروهای فرسوده

طبق پیگیری‌های تجارت‌نیوز از ایران خودرو، این شرکت ادعا کرد که تنها خودروهای تاکسی سورن را با تاخیر تحویل می‌دهد و سایر خودروهایی که در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با نو عرضه شده بودند را طبق تعهد تحویل برندگان تحویل داده است.

ایران خودرو به تجارت‌نیوز اعلام کرد که تحویل سورن‌های تاکسی به دلیل اخذ استاندارد و شماره‌گذاری با تاخیر همراه شده بود. اما حالا این شرکت خودروسازی مجوزهای لازم برای عرضه سورن کسب کرده و به‌زودی این محصولات آماده تحویل هستند.

خودروهای فرسوده

البته این نخستین باری نیست که خودروسازان طبق تعهد خود عمل نمی‌کنند و تحویل محصولات‌شان با تاخیر همراه است. برای مثال، پیش از ماجرای خودروهای فرسوده مرداد ماه سال گذشته بود که برخی از برندگان قرعه‌کشی در طرح فروش سایپا اعلام کردند که این شرکت کوییک اس را پس از شش ماه تحویل مشتریان خود نداده است. گفته می‌شد شرکت سایپا نیز در پاسخ به علت تاخیر بهانه کمبود قطعه را می‌آورد. در حالی که در تحویل سایر محصولات با چنین مشکلی همراه نبود.

برای مطالعه بیشتر، خبر قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده لاماری برگزار شد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شهرام

    باسلام راننده تاکسی فرسوده پژو ۴۰۵ خطی مدل ۱۳۸۷هستم ۱۵ سال از سال ساختش میگذرد بعلت فرسودگی موتور و سایر متعلقاتش هزینه های بسیار کردم و تعمیرات و تعویض پی در پی سرسیلندر هر۵ ماه آب و روغن قاطی میکرد و دراخر موتور سوخت و متوقف شد و بیکار شدم مستاجرواجاره نشین و متاهل و عائله مند هستم هیچگونه درآمدی ندارم درآمدم فقط از تاکسی بود حالا بیکار شدم صاحبخانه حکم تخلیه گرفته تعدادی از دوستان و آشنایان چندماه اجاره خانه امان را دادن ،لذا شهریور 1399 برای نوسازی تاکسی ام ثبت نام کردم وارد سومین سال ثبت نام شده ام ، درنهایت اردیبهشت ماه 1401 قرار براین شد که مبلغ ۸۸ میلیون تومان واریز کنم که باقرض ووام تهیه شد و به بانک کارآفرین امید واریز کردم در همین حین تولید سمند متوقف شد و دیگر سمندی نبود و اعلام کردن که باید منتظر تاکسی جدید بمانیم هم اکنون ۹ ماه میگذرد و به تازگی یعنی ۵ آذر ۱۴۰۱ اعلام شده که شهرداری محترم تهران کمک خواهد کرد و وام خواهد داد و تا ۲ هفته دیگر شاهد خبرهای خوبی هستیم آذر تمام شد و وارد دیماه شده ایم خبر آمد فقط تاکسی نقدی موجود هست و هرکس ( که در اینجا دیگر مدل تاکسی مهم نیست) یعنی هر مدلی میتواند تاکسی نقدی بگیرد ، لذا باتوجه به عرایض فوق دیگر توان تهیه و فراهم نمودن ضروریات خانواده ام را ندارم لذا از تمامی مسئولان محترم سازمانها و مدیران دلسوز عاجزانه درخواست و تقاضا و استمداد کمک و یاری دارم به دستان بریده حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و دل شکسته حضرت فاطمه زهرا س قسم اتان میدهم کمکم کنید .ا
    آمین . ومن الله التوفیق.