کد مطلب: ۶۳۷۴۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ایران خودرو ۷ خودروی جدید عرضه می‌کند؟/ تاکسی‌ها برقی می‌شوند؟

ایران خودرو ۷ خودروی جدید عرضه می‌کند؟/ تاکسی‌ها برقی می‌شوند؟

پس از بازدید رئیس جمهور از ایران‌خودرو دستور تولید خودروی جدید در سال آینده، ایران‌خودرو اعلام کرد که هفت خودروی جدید در سال ۱۴۰۱ تولید می‌کند. این وعده عملی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمهور در ۱۱ اسفندماه بازدیدی از ایران‌خودرو داشت و دستوراتی را به صنعت خودرو داد؛ از جمله افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱، خروج خودروهای قدیمی از چرخه تولید و عرضه خودروهای جدید.

مدیرعامل ایران‌خودرو نیز اعلام کرد که سال آینده هفت محصول جدید توسط این شرکت به بازار عرضه می‌شوند که برخی فیس لیفت و برخی کاملا جدید هستند.

مهدی خطیبی ادامه داد: ایران‌خودرو قصد دارد در سال ۱۴۰۱ محصول جدیدی به نام سورن هیبریدی را به بازار عرضه کند که هدف اصلی آن استفاده در ناوگان تاکسیرانی است.

او با بیان اینکه که در سال ۱۴۰۱ ایران خودرو برای عرضه هفت محصول جدید برنامه‌ریزی کرده ادامه داد: برخی از این محصولات فیس لیفت نسخه‌های فعلی بوده و برخی دیگر محصولاتی جدید هستند.

از جمله محصولات جدید ایران خودرو در سال آینده وانت آریسان فیس لیفت یا آریسان ۲ خواهد بود.

دیگر محصول جدید این شرکت رانا اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با تریم دو رنگ، دنا سال و عرضه تارا برقی است.( دیارمیرزا )

عملی می‌شود؟

آیا ایران‌خودرو می‌تواند سال آینده هفت خودروی جدید عرضه کند؟

فیروز نادری، کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: عرضه هفت خودروی جدید در سال آینده یک وعده غیر ممکن است و خودروسازان نمی‌توانند این تعداد محصول جدید را عرضه کنند. ممکن است این شرکت در نهایت سه خودروی جدید عرضه کند.

او افزود: اما خودروهای جدید ایران‌خودرو کیفیت بهتری نسبت به خودروهای قبلی خود دارد. پس ممکن است خودروها از نظر کیفیت ارتقا یابند.

زیرساخت وجود دارد؟

آیا خودروهای هیبریدی و برقی می‌توانند در ناوگان‌های تاکسیرانی حضور یابند؟

نادری توضیح داد: این وعده ایران‌خودرو نیز به سختی می‌تواند عملی شود. به نظر نمی‌رسد که بتوانند در سال آینده زیر ساخت‌های این نوع خودرو مانند جایگاه‌های شارژ را فراهم کنند.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.