کد مطلب: ۷۲۹۸۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تقلای دلار برای صعود

تقلای دلار برای صعود

قیمت دلار با وجود تلاش‌های بازارساز برای سرکوب قیمت‌ها، امروز در مسیر صعودی گام بر می‌دارد. این رشد همراستا با بازارهای همسایه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار امروز روندی صعودی داشت و تا ظهر امروز در نیمه پایینی کانال 35 هزار تومانی نوسان می‌کرد. قیمت دلار توافقی اما امروز با افت روبرو بوده و به 33 هزار و 981 تومان رسیده است.

در حالی قیمت دلار آزاد بالای 35 هزار تومان و دلار توافقی در کانال 33 هزار تومانی قرار داشت که دلار صرافی ملی 31 هزار و 193 تومان قیمت‌گذاری شده است. در همین حال امروز دلار نیمایی هم 27 هزار و 693 تومان و کاهشی بوده است.

بازارساز تلاش می‌کند قیمت دلار را با ابزارهای مختلفی سرکوب و در مسیر نزولی حفظ کند؛ بر همین اساس هم طی هفته‌های اخیر از ابزارهای مختلفی چون خبردرمانی، کنترل‌های انتظامی و عرضه اوراق ارزی، این هدف را محقق کند. البته این تلاش بی‌نتیجه هم نبوده و قیمت دلار از مرز 37 هزار تومانی در آبان‌ماه، تا نیمه پایینی کانال 35 هزار تومانی در هفته نخست آذرماه عقب‌نشینی کرده است.

با این حال اما واقعیت‌های اقتصادی، دلار را به سمت دیگری سوق می‌دهند، روندی که اکنون اسکناس آمریکایی در پیش گرفته و تلاش می‌کند مسیر صعودی را طی کند.

با این حال اما تا لحظه تنظیم این گزارش، قیمت دلار با افتی کم‌رمق و شکننده اندکی از کانال 35 هزار تومانی فاصله گرفته است.

گفتنی است در بازارهای همسایه هم، قیمت دلار مرز 35 هزار تومانی را لمس کرده است. در بازار هرات، قیمت دلار امروز 35 هزار تومان بود اما در این لحظه کاهش یافته و به کانال 34 هزار تومانی سقوط کرده است. اما در بازار سلیمانیه، دلار همچنان در کانال 35 هزار تومانی قرار دارد و در این لحظه به 35 هزار و 210 تومان رسیده است.

تحلیل‌ها و خبرهای بیشتر درباره بازار ارز را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.