کد مطلب: ۳۷۹۵۳۶

نحوه معاملات در بازار پایه فرابورس در سال ۹۸ اعلام شد

نحوه معاملات در بازار پایه فرابورس در سال 98 اعلام شد

مقررات جدید بازار پایه اعلام شد. مطابق با ‏دستورالعمل جدید که ابلاغ شده، به زودی شاهد انجام معاملات سهام ناشران این بازار ‏در تابلوهای «زرد»، «نارنجی» و «قرمز» خواهیم بود.‏ در طبقه‌بندی جدید، تابلو «الف» بازار پایه حذف و تابلوهای «ب» و «ج» این بازار به تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز تبدیل می‌شوند.

تازه‌ترین اطلاعیه فرابورس خبر از طبقه‌بندی شرکت‌های درج‌شده در بازار پایه فرابورس ایران داد.

یه گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت‌های درج‌شده در بازار پایه فرابورس ایران در تابلوهای «پایه زرد»، «پایه نارنجی» و «پایه قرمز» طبقه‌بندی می‌شوند.

در جلسه مشترک فرابورس ایران با روسای کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و کانون کارگزاران بورس و ‏اوراق بهادار، نحوه اجرایی شدن مقررات بازار پایه بررسی شد و مقررات جدید بازار پایه به تصویب رسید.

در حال حاضر معاملات بازار پایه در سه تابلو الف، ب و ج در حال انجام است اما مطابق با ‏دستورالعمل جدید که ابلاغ شده، به‌زودی شاهد انجام معاملات سهام ناشران این بازار ‏در تابلوهای «زرد»، «نارنجی» و «قرمز» خواهیم بود.‏

در طبقه‌بندی جدید، تابلو «الف» بازار پایه حذف و تابلوهای «ب» و «ج» این بازار به تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز تبدیل می‌شوند.

بر اساس این اطلاعیه به منظور راه‌اندازى تابلوهای پايه زرد، پايه نارنجی و پايه قرمز بازار پايه، کليه نمادهاى درج‌شده در بازار پایه در پايان معاملات دوشنبه، 20 خرداد ماه سال جاری متوقف و پس از انجام عمل جابه‌جایی به تابلوهای مذکور بازگشايي خواهند شد.

نحوه معاملات در تابلو زرد به صورت دو روز در هفته حراج ناپیوسته و سه روز در هفته با دامنه نوسان یک ریالی، در تابلو نارنجی به صورت یک روز در هفته حراج ناپیوسته و چهار روز در هفته با دامنه نوسان یک ریالی و در تابلو قرمز به‌صورت یک روز در ماه حراج ناپیوسته و در بقیه روزها با دامنه نوسان یک ریالی خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمدرضا

    با سلام و عرض ادب خدمت شما . با تشکر از مطالب خوبی که در سایت قرار میدهید . تیکه ای از بخش پایانی مطلبتان اشتباه است در تابلو قرمز یک روز در ماه نوسان نامحدود است (حراج ناپیوسته است) و در بقیه روز ها یک ریالی است که شما به اشتباه نوشته اید در بقیه روز ها هم حراج ناپیوسته است . با اروزی موفقیت برای شما دوست عزیز

    • ابراهیم علیزاده

      با سلام و تشکر بابت توضیحات شما، ضمن پوزش، مطلب اصلاح شده است

  • امیر

    ۲روز در هفته ۳ روز ثابت
    تعطیلات هم بهش بخوره میشه بورس کلا در تعطیلات به سر میبره تعداد روز معاملات اشتباه هست

  • امیر

    تعداد روز معاملات به علت تعطیلات در ایران اشتباه هست در تابلو زرد و نارنجی و باعث فرار سرمایه از بازار بورس خواهد شد
    ۵ شنبه و جمعه ام که تعطیله هیچی دیگه …

  • امیر

    حرکت خوبیه
    ولی
    تعداد روز های معامله در بازار نارنجی و زرد باعث نابودی تحلیل تکنیکال میشه
    فرار مابقی سرمایه گذار ها از بورس
    یه دفعه میبینی یک ماه بورس یا دو ماه بورس پشت سر هم تعطیله

  • امیر

    پایه زرد و نارنجی
    ۲ تا تعطیلی به روز های معامله بخورد یه تعلیق بخوره و …
    کل سال بورس میره تو تعطیلات

  • ناشناس

    با توجه به کم بودن تعداد روزهای معاملاتی با دامنه نوسان باز و تعطیلات داخلی کشور،باعث فرار سرمایه از بازار پایه ایجاد میشود.