کد مطلب: ۷۱۱۴۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیونی اشتغال سربازان

شرایط دریافت وام 100 میلیونی اشتغال سربازان

بر اساس اعلام ستاد کل نیروهای مسلح، سربازانی که مدرک مهارت دارند، می‌تواند برای دریافت وام اشتغال سربازان اقدام کنند. اما چند نفر می‌توانند این وام را بگیرند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از رونمایی از سامانه اعطای تسهیلات کارکنان وظیفه ماهر منقضی خدمت، امکان دریافت وام اشتغال سربازان برای برخی از سربازان فراهم شد. اما شرایط دریافت این وام چیست؟

آنطور که معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت نام نویسی سربازان دارای مدرک مهارت برای دریافت وام اشتغال از روز ۱۸مهر در دفاتر پلیس +۱۰ آغاز شد.

مبلغ وام اشتغال سربازان

محمد جواد زاده کمند، معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره وام اشتغال سربازان گفت: سربازانی که دوره خدمت وظیفه آنها به پایان رسیده و در طی دوره موفق به مدرک مهارت آموزی شده‌اند، می‌توانند به این دفاتر برای ثبت‌نام اقدام کنند.

جواد زاده کمند گفت که مبلغ وام سربازی برای اشتغال، ۱۰۰ میلیون تومان است. البته گفته می‌شود مبلغ وام با توجه به تشخیص کمیته ارزیابی و نوع شغل بیشتر هم شود. البته مشخص نیست تا چه سقفی امکان افزایش دارد. مدت بازپرداخت این وام پنج تا هفت ساله است.

چند نفر مشمول وام سربازی می‌شوند؟

اما چند نفر از کسانی که دوره خدمت را گذرانده‌اند، مدرک مهارت گرفته‌اند؟ چند نفر از آنها وام می‌گیرند؟ آنطور که محمد جواد زاده کمند گفت بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفتند. از این میان ۷۵۰ هزار نفر موفق به گرفتن مدرک شدند.

البته قرار نیست همه افرادی که مدرک دارند، وام اشتغال سربازی دریافت کنند. معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در این مورد گفت که وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای هر سرباز، تا ۶۰ هزار نفر پیش بینی شده است.

مراحل دریافت وام سربازی اشتغال

سربازانی که مدرک مهارت دارند برای دریافت وام اشتغال می‌توانند به مراکز پلیس+ ۱۰ مراجعه کنند. پس از واریز وجه ۵۰ هزار تومانی اقدام به ثبت نام کنند.
پس از ثبت‌نام سربازان ، وارد مرحله راستی‌آزمایی و احراز هویت مطرح است. سپس با تشخیص کمیته اریزیابی، سربازان مشمول به بانک‌ها معرفی می‌شوند. (فارس)

پیش از این نیز علی عبداللهی، معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفته بود: «از سال گذشته برای سربازانی که در طول خدمت مهارتی را یاد می‌گیرند، سابقه کار ثبت می‌شود.»

عبداللهی ادامه داد: «در سال جاری ۳۰۰ هزار نفر از سربازان در قالب مهارت‌آموزی، آموزش دیده‌اند و گواهینامه فنی و حرفه‌ای وزارت کار را دریافت کرده‌اند. این می‌تواند زمینه اشتغال آن‌ها را فراهم کند. ۴۵ درصد از سربازانی که وارد خدمت سربازی می‌شوند دارای مدارک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند. لذا، تلاش داریم تا شان سربازان رعایت شود.» ( فارس )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    سلام چجوری میتونم گواهینامه مهارت آموزی بگیرم من خدمت تموم کردم